koppeling

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Aad

koppeling

Bericht door Aad »

De koppeling van de LW is een beetje slapjes.
Soms moelijk in z`n 1 te krijgen.

>Wat is slim de hoofd en slave te vervangen of eerst eens met de hoofdcilinder beginnen ?
Serious IIa

Re: koppeling

Bericht door Serious IIa »

Eerst even kijken waar hij eventueel lekt? en die dan als eerste vervangen.... (waarschijnlijk de slave.... deze is volgens mij vaker lek....)

Cheers Bowy
Aad

Bericht door Aad »

Lekken doet ie niet maar ik heb haast geen druk in m`n pedaal.
Vooral het eerste stuk niet.
jo.

Bericht door jo. »

Hoe lang zit de olie er in en zit er dot 4 of 3 in. en is die goed ontlucht. Dat wordt ook vaak vergeten. Het vervangen van de cilinders kan dan nog altijd maar ik vervang ze allebij en kontroleer ook de leidingen en bij het geringste dan die ook vervangen (kost wel iets maar je bent er dan voor vele jaren vanaf) mijn ervaring anders ieder jaar wel iets aan dat ding en dan zeggen de andere merken daar is ook altijd iets aan.
Daarom bij mij vervangen van alle onderdelen die versleten zijn naarjaren trouwe dienst en hopen dat het weer jaren meegaat.
Veel succes met de koppeling.

jo fo
Aad

Bericht door Aad »

Er zit dot 3 in.

Ik vervang het hele spulletje wel. Zit er al zo``n 25 jaar in. Mag dan wel eens.
Disco

Bericht door Disco »

Aad t'is een fluitje van een cent gewoon allebei vervangen.
Alleen ontluchten kan je beter met z'n tweetjes doen(Daniëlla heeft er nog kramp van in haar kuiten).

ik hoor het wel assie hulp nodig heb

Groeten Theo Kaufmann/Disco
Noud 88

Bericht door Noud 88 »

Hoi Aad,
Had ik vanmorgen ook in m'n LW. Heb ca 40 ml Dot 3 erbij gegooid en de druk was weer in orde. Nu nog kijken of ie lekt. Klusje voor dinsdag?
(Ik weet nog niet of ik vrij kan krijgen, ik bel je morgen.)

Stond vandaag in Maarsen nog stil......gebrek aan brandstof.......hevelwerking tussen de tanks! Ergo een andere Landroverrijder (ik weet geen naam) gaf me een beetje diesel voor in de lege tank, het hele circus op straat ontlucht en hobbelen maar weer. Moet er toch uitgebreider naar zoeken dus.
Betweter

Bericht door Betweter »

Dot 3: da's bepaald geen slaolie.......
BetWeter_2

Bericht door BetWeter_2 »

Ja betweter, jij moet toch beter weten!!!
Disco

Bericht door Disco »

heb je waarschijnlijk net gemist La Gomera vertelde van dit voorval
Misschien is het Henk wel geweest(rijd in een groene 110 en had geen rokje aan(vermomd)).

Groeten Theo Kaufmann/Disco
Plaats reactie