Wat kuterige klote klus zeg!!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Serious IIa

Wat kuterige klote klus zeg!!!

Bericht door Serious IIa »

Hoi

Heb vandaag (niet bij eigen landrover, maar bij een reparatie klus van iemand anders) de achterste bussen van de voorste bladveren in het chassis vervangen. Ook meteen de bussen in de veren vervangen (dit was in 10 min klaar met een 15 tons pers).

Alleen deze voorste bussen in het chassis zaten zoooooooooooo vast!!

Het begon al met het feit dat de bout erin vast zat geroest waardoor ik de rubberbus eruit heb geboord en gebrand en dus alleen de buitenste stalen ring overhield. Alleen deze zat zo vastgeroest dat hij er nog steeds niet uit wou. Dus ik hem op 4!! plaatsen doorgezaagd zodat ik hem eruit kon "pellen" maar zelfs toen wou dit nog niet........ Uiteindelijk (inmiddels 3 uur bezig!!) gewoon maar met de haakse slijper een heel stuk uit het chassis geslepen (10x10) en de bus ook onder de pers gelegd. Zelfs toen wilden de stukjes er niet uit (2 wel 2 niet) dus dat zat wel heel erg vastgeroest!! Nieuw stuk chassis gefabriceerd erin gelast en nieuwe bus erin gezet.

Zijn er meer mensen met zulke beroerde bus ervaringen? en hoe hebben jullie dit opgelost (mijn oplossing misschien wel erg rigoreus maar ik was er zo zat van!!!! en was toen in 1 uur klaar )

Nu is de auto weer klaar eigenaar tevreden en op naar de APK

Cheers Bowy
Serious IIa

Re: Wat *&()(@ *&(*&* zeg!!!

Oeps ik dacht hij censureerd mijn titel wel maar niet dus........
The Green No Mud//760GLE

Re: Wat kuterige klote klus zeg!!!

Bericht door The Green No Mud//760GLE »

Het zij je vergeven Bowy, er blijkt wel zeer direct uit wat je van de klus vond.
En dat komt nu wel lekker duidelijk over en iedereen weet nu hoe jij vandaag over
bussen denkt

Groet, Jan en wat zal jij vroeg slapen.:z
Aad

Re: Wat *&()(@ *&(*&* zeg!!!

Bericht door Aad »

zeg drie landrovergroetjes voor het slapen gaan
The Green No Mud//760GLE

Weest gegroet Land Rover, vol van genade.
De motor is met U.
Gij zijdt de gezegende onder de auto's
Gezegend is de tussenbak de vrucht van uw schroot
heilige Land Rover, moeder op aarde.
Bidt voor ons zondaars nu en in dit uur van onze pret.
Amen.

Johannes Adrianus Josephus
Disco

Bericht door Disco »

Bowy busstaking??????

Theo Kaufmann/Disco
The Green No Mud//760GLE

Nee, trein, 5 minuten morgen weer denk ik.
'T zal druk zijn met auto's naar mititaire toestandendag morgen naar Maarsseveen
omdat de treinen niet rijden.
Naar de Gageldijk in Maarseveen

Jan
E.Brinkman

Bericht door E.Brinkman »

volgende keer een stifttol proberen met hardmetalen freesje erin(dit is een soort 'dremel' maar dan voor volwassenen).

Of een ander voor het karretje spannen.

Groet Eric
Serious IIa

Dat is juist het probleem..... Dit karretje was al voor mij gespannen nadat de lokale garage een exorbitant hoge prijs had gevraagd aan de eigenaar en hij dus bij mij kwam......

Cheers Bowy die nu dus weer wat geld heeft voor zijn "project"
huub

Bericht door huub »

Hmmm, zijn verschillende mogelijkheden voor, binnenbus heet stoken tot het rubber zacht wordt, die binnenbus kan je dan moeiteloos verwijderen.
Rubber restant eruit hakken met beiteltjes, en dan die beroerde buitenbus......

Dat je die gemakkelijk uit de veerogen perst ligt voor de hand. Lukt meestal ook wel met een stevige moker en een passend stukje rond van dezelfde buitendiameter.

In het chassis is dat meestal niet zo makkelijk. Persoonlijk gebruik ik een zware bout
en en combinatie van buis, ringen en een passende moer om die dingen eruit te trekken en de nieuwe erin, lukt bijna altijd.

Schijnt ook te kunnen met luchthamer en een passende drevel.

Als dat niet lukt gebruik ik een speciale beitel die tussen de bus en de chassisbuis ingeslagen wordt, deze bus eerst naar binnen knikt en vervolgens doorsnijdt. Kost wel 10 minuten beuken maar dan is hij er ook uit.

Dat je ook dit proces kan mechaniseren met luchtgereedschap moge duidelijk zijn.
jamaar

Bericht door jamaar »

de bus
openbaarvervoer. nu weten we waarom dat onbetaalbaar is
neem een snijbrander, begin vooraan ga in het miden 2maal om en eindig met het kopen van een TOYOTA
gekheid. busje los in 2 min. met snijbrander. we goed mikken anders geen veren meer
Plaats reactie