Mijn brandstofmeter in het dashboard van mijn 110 doet al een tijdje vreemd. Een lange tijd wijst de meter in het midden aan om dan plotsklap naar reserve te zakken. Voorheen ging het reservebrandstof lampje ook branden. Nu slechts knippert deze en gaat de meter weer naar het midden. (soms zie je dat gebeuren, soms ook niet.)
Niets vermoedend sta je tientallen kilometers later stil met een lege tank.
Als hulpmiddel gebruik ik de laatste tijd de kilometer teller om in de gaten te houden wat de brandstof stand is.
Zo moet Land Rover het toch niet bedoeld hebben?
Nu dacht ik aan een stukke vlotter in de tank, maar ik hoorde ook dat de potmeter in het brandstof klokje stuk kon zijn.
Hoe werk het systeem eigenlijk?
Anton
brandstof meter doet raar.
Re: brandstof meter doet raar.
ik heb last van het zelfde probleem.
alleen doet hij dit als de tank vol zit,hij slingert dan heen(vol) en weer(leeg).
tot dat ik een honderd km gereden heb begind hij weer "normaal" te doen.
maar hij is niet meer betrouwbaar.
gevolg >>> reserve tank achterin.
ik heb al een nieuwe vlotter/niveau meter voor in de tank besteld.
alleen waneer ik tijd heb zit de tank weer te vol.
ik hoor ook graag andere recties/oplossingen
alleen doet hij dit als de tank vol zit,hij slingert dan heen(vol) en weer(leeg).
tot dat ik een honderd km gereden heb begind hij weer "normaal" te doen.
maar hij is niet meer betrouwbaar.
gevolg >>> reserve tank achterin.
ik heb al een nieuwe vlotter/niveau meter voor in de tank besteld.
alleen waneer ik tijd heb zit de tank weer te vol.
ik hoor ook graag andere recties/oplossingen
Re: brandstof meter doet raar.
bij mijn 109 zit de vlotter onderop de vlotterarm, wat inhoud dat als het metertje begint te zakken je tank inderdaad al halfleeg is, dan zie je dus pas hoe snel het brandstofpeil eigenlijk zakt. ( en bij een 6 cilinder gaat dat rap.... dat verzeker ik jullie! ) kijk maar eens hoe dat bij jullie auto's is. misschien kun je de vlotter verplaatsen naar het uiteinde van de vlotterarm.