Hallo,
Wij hebben Disco 300Tdi van '97. Hij roest/corrodeert op diverse plaatsen rondom, achterlichten, achterdeur, deurstijlen links en rechts achter en voor, achterschermen etc.
Zoals bekend corrodeert aluminium zodra het in direkt contact komt met staal/ijzer.
Wie heeft hier ervaring mee? Is er een coulance-regeling van LR? Kent iemand een bedrijf die dit vakkundig kan repareren in het midden van het land?
Groet ABo
Corrosie Disco 1
Re: Corrosie Disco 1
Ik lees dit, laat dit bezinken en................. lees het nog een keer
De 300 TDI heeft z'n achterlichten in de achterbumper(toch) en deze is van staal en roest dus.
De bovenste deurstijlen zijn van ijzer.
De schermen zitten bevestigd met ijzeren beugels zowel voor als achter dit levert een electrolitiche reactie op met het alluminium.
in de achterdeur zullen ongtwijfeld ook ijzere delen zitten(neem de scharnieren)
Ik denk dat Landrover Nederland hier niets aan doet.
Maken kost enorm veel tijd/geld, alles is uiteraad te vervangen.
Je zou even op de side van Jurjen kunnen kijken voor een bedrijf en de referenties die mede prikkers hebben gegeven(eventueel kun je ook voor gebuikt plaatwerk gaan).
Ik wens je veel sterkte het is zonde dat een relatief jonge auto(in Larotime) weg roest/corrodeerd.
Groeten Theo Kaufmann/Disco
De 300 TDI heeft z'n achterlichten in de achterbumper(toch) en deze is van staal en roest dus.
De bovenste deurstijlen zijn van ijzer.
De schermen zitten bevestigd met ijzeren beugels zowel voor als achter dit levert een electrolitiche reactie op met het alluminium.
in de achterdeur zullen ongtwijfeld ook ijzere delen zitten(neem de scharnieren)
Ik denk dat Landrover Nederland hier niets aan doet.
Maken kost enorm veel tijd/geld, alles is uiteraad te vervangen.
Je zou even op de side van Jurjen kunnen kijken voor een bedrijf en de referenties die mede prikkers hebben gegeven(eventueel kun je ook voor gebuikt plaatwerk gaan).
Ik wens je veel sterkte het is zonde dat een relatief jonge auto(in Larotime) weg roest/corrodeerd.
Groeten Theo Kaufmann/Disco