HELP trillingen
HELP trillingen
Annabel rijd en stuurt fantastisch, alleen trilt ze bij ongeveer 80 km per uur, als je harder gaat rijden blijft dit, pas als je even een bochtje stuurt dan is het weer weg.lemand enig idee waar door dit komt. De trillingen komen niet echt via het stuur binnen maar door de hele auto (het is dus niet perse het stuur maar de auto die trilt), ik heb zelf aan het uitbalanceren van de wielen zitten denken, maar dan moet deze ook in de bochten trillen. Ik kan me nu alleen nog maar bedenken dat het aan het uitlijnen licht maar waarom dan alleen bij die snelheid en waardoor ontstaat dat dan, er is hier niet aan veranderd.
Is er iemand die een idee heeft?
Groetjes Jorrit, LR 110 200TDI RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Is er iemand die een idee heeft?
[members.home.nl]
Re: HELP trillingen
Jorrit,
80 kilometer is de bekende resonantiegrens bij automobielen.
Opnieuw uitlijnen zou geen overbodige luxe zijn.
Het kan uiteraard ook aan spelingen liggen die voorheen verborgen zijn gebleven.
Wiellager, Swivvel, aandrijfassen, kruisjes, enz.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
80 kilometer is de bekende resonantiegrens bij automobielen.
Opnieuw uitlijnen zou geen overbodige luxe zijn.
Het kan uiteraard ook aan spelingen liggen die voorheen verborgen zijn gebleven.
Wiellager, Swivvel, aandrijfassen, kruisjes, enz.
Aad Koene,
Kan het zijn dat door die escapades van vanmiddag er al enige spelling in je stuurkogels zijn getreden die tezamen voor een fibratie kunnen gaan zorgen.
Ik zag je al weer opzijn kop de sloot in rijden.
Anton
Ik zag je al weer opzijn kop de sloot in rijden.
Anton
aha, kon hij het weer niet laten? zijn hier ook foto's van ......... (Hij is natuurlijk aan het oefenen voor het "serious" terreinrijden )
Goed om te horen dat Jorrit weer helemaal los is!
Tot in Rhererlaag!!
Goed om te horen dat Jorrit weer helemaal los is!
Tot in Rhererlaag!!
Dat had hij er net niet bij verteld!!
Aad Koene,
Aad Koene,
jorrit probeer is gewoon de snelheid terijden waar hij gaat trillen
zet dan alles in zijn vrij
trilt hij nog weet je het zeker dat het niet aan je aandrijflijn ligt
misschien een kleine tip
zet dan alles in zijn vrij
trilt hij nog weet je het zeker dat het niet aan je aandrijflijn ligt
misschien een kleine tip
......Niet verteld dat het stuurhuis nog maar met een enkel boutje vast zat, een engelse moer ver te zoeken was, De hele auto en schuur binnenste buiten moest om een passende bout te vinden terwijl deze gewoon in zijn gereedschap kist lag. Jorrit toch!
Effin, na een testrit over de Veluwe, om de zojuist gemonteerde TDI-tjes te testen kwammen we langs Eric, die mee moest om de Foxhunter(110) op te halen, omdat de zijne in honderden onderdelen door zijn tuin verspreid zijn, maar dat terzijde.
Het was ook Eric die reed. Na een leuke rit tussen Nunspeet en Ermelo zien we vanuit de 90 de auto van Jor links de berm in duiken en na een flinke stuurcorrectie weer op de weg komen. Na enkele seconden zien we de voorwielen van de 110 naar alle kanten uitbreken en door een stevige stuurcorectie weer tot rust komen. We roepen over de bak dat ze maar beter kunnen stoppen, maar wat doen ze, ze gaan alleen maar versnellen, en steeds weer zien we de wielen alle kanten opgaan
Erg griezelig om naar te kijken, eindelijk gaan ze rustiger rijden en kunnen we ze tot stoppen dwingen.
Thuis hebben we de fout geconstateerd en kunnen verhelpen. Ben wel blij door het eerste bericht te lezen dat ze veilig thuis zijn.
Anton
Effin, na een testrit over de Veluwe, om de zojuist gemonteerde TDI-tjes te testen kwammen we langs Eric, die mee moest om de Foxhunter(110) op te halen, omdat de zijne in honderden onderdelen door zijn tuin verspreid zijn, maar dat terzijde.
Het was ook Eric die reed. Na een leuke rit tussen Nunspeet en Ermelo zien we vanuit de 90 de auto van Jor links de berm in duiken en na een flinke stuurcorrectie weer op de weg komen. Na enkele seconden zien we de voorwielen van de 110 naar alle kanten uitbreken en door een stevige stuurcorectie weer tot rust komen. We roepen over de bak dat ze maar beter kunnen stoppen, maar wat doen ze, ze gaan alleen maar versnellen, en steeds weer zien we de wielen alle kanten opgaan
Erg griezelig om naar te kijken, eindelijk gaan ze rustiger rijden en kunnen we ze tot stoppen dwingen.
Thuis hebben we de fout geconstateerd en kunnen verhelpen. Ben wel blij door het eerste bericht te lezen dat ze veilig thuis zijn.
Anton
ik hoef toch ook niet alles te verklappen?!?!
[members.home.nl]
[members.home.nl]
Nee,
maar dan kun je ook niet verwachten dat wij de correcte antwoorden kunnen geven, foei.
Aad Koene,
maar dan kun je ook niet verwachten dat wij de correcte antwoorden kunnen geven, foei.
Aad Koene,
naar mijn idee was dit niet relevant bij het het trillingen probleem omdat ze dit er al voor deed, de losse stuurinrichting kwam er tussen door. Dit probleem deed zich ook al voor bij 40 km/u.
[members.home.nl]
[members.home.nl]
Toch maar uitlijnen, denk ik zo.
Aad Koene,
Aad Koene,
ga het morgen even proberen te regelen
[members.home.nl]
[members.home.nl]
Aha nu moet Jorrit, dus nog Serious gaan sleutelen
Arme Ka dat ze er naast moet zitten
Arme Ka dat ze er naast moet zitten
Bij 40km/uur ook al? Kijk dan zeker naar je aandrijfassen. Het kan zijn dat ze los komen van de achter/voor assen of van de versnellingsbak..
Speed Whobble??? althans dat heb je op een motor bij 200 ruim.(8>
Dan kan je stuur ineens gaan slaan (geen gein bij die snelheden)
zal bij een landrover wel niet het geval zijn
Suk6 bij sleutelen
JW
Dan kan je stuur ineens gaan slaan (geen gein bij die snelheden)
zal bij een landrover wel niet het geval zijn
Suk6 bij sleutelen
JW
Oh ja? Moet je een andere motor kopen. Op die YZF van mij bij 265 lag als een blok op de weg..
Kopen?
Kopen?
Ik niet heb net de helft van de motoren verkocht
[members.home.nl]
[members.home.nl]
Motor van de vrouw ingeruild voor een LR. (goeie actie )
Heb nu dus een Motor en een Land Rover
de motor zal wel geen 200 plus gaan halen is een chopper. De LR is al stoer bezig met 95 plus.
Gelukkig ook nog een Civic Aerodeck voor het soepele comfort werk, meestal zit die vol met vrouw en 3 kids. en anders gewoon de fiets.
Zoveel keus en toch kies ik bij voorkeur de ........ juist
JW
Heb nu dus een Motor en een Land Rover
de motor zal wel geen 200 plus gaan halen is een chopper. De LR is al stoer bezig met 95 plus.
Gelukkig ook nog een Civic Aerodeck voor het soepele comfort werk, meestal zit die vol met vrouw en 3 kids. en anders gewoon de fiets.
Zoveel keus en toch kies ik bij voorkeur de ........ juist
JW
Heb er ook nog een Xantia bij voor het confortabele werk, maar uhh ik weet het nog niet hoor, het is een prima auto maar het mist iets, als ze op is komt er geen nieuwe. Daarnaast is het geel kenteken diesel, mij te duur, word denk ik een disco grijs ook 200 TDI.
[members.home.nl]
Mis de motoren nog niet (KAN OOK NOG NIET SCHAKELEN MET MIJN LINKER VOET)
[members.home.nl]
Mis de motoren nog niet (KAN OOK NOG NIET SCHAKELEN MET MIJN LINKER VOET)
Kun je al wel weer volwaardig LR rijden dan?
Zo ja........ gefeliciteerd!!! SUPER!!!
Cheers Bowy
Zo ja........ gefeliciteerd!!! SUPER!!!
Cheers Bowy
Ik wel!
[members.home.nl]
[members.home.nl]