Welke?
Welke?
Hallo Allemaal.
Welke landrover is het meest geschikt voor mij?
Het zal mijn eerste landrover zijn waarmee ik
'savonds en in het weekend door bos en hei wil rijden.
Hond achterin en dan van de natuur genieten
Met mijn echtgenote zo nu en dan een weekendje weg.
Kinderen moeten er ook achterin kunnen en mijn vrouw zal er ook eens een boodschapje mee moeten kunnen doen of de kinderen naar de manege brengen.
Ik red mij uitstekend met oude autotechniek (veel klassiekerervaring) en denk dus zelf aan een belastingvrije auto uit begin 70er jaren.
Wie heeft goede adviezen (welk type auto, welk type motor) of wie weet een site waar ik veel beginnerstips kan lezen.
groet en bedankt.
Bart
Welke landrover is het meest geschikt voor mij?
Het zal mijn eerste landrover zijn waarmee ik
'savonds en in het weekend door bos en hei wil rijden.
Hond achterin en dan van de natuur genieten
Met mijn echtgenote zo nu en dan een weekendje weg.
Kinderen moeten er ook achterin kunnen en mijn vrouw zal er ook eens een boodschapje mee moeten kunnen doen of de kinderen naar de manege brengen.
Ik red mij uitstekend met oude autotechniek (veel klassiekerervaring) en denk dus zelf aan een belastingvrije auto uit begin 70er jaren.
Wie heeft goede adviezen (welk type auto, welk type motor) of wie weet een site waar ik veel beginnerstips kan lezen.
groet en bedankt.
Bart
Re: Welke?
Een "oude Range" zou kunnen(maar er moet dan wel een gastank in),deze heeft wat meer comfort is wat meer dan een series.
Een 88/109 is ook mogelijk,betrouwbare vertrouwde techniek "alles is zelf te vervangen"
Een stage 1(109 V8) is nog niet oud genoeg om wegenbelasting vrij te zijn.
Er zijn uiteraard wat "speciale uitvoeringen light weight,101 forward control(in drie uitvoeringen), 109 Ambulance etc, etc, etc
Ik kan je het volgende advies geven: ga naar een meeting laat je voorlichten, je zult zien dat men precies verteld wat je weten wilt.
Er zijn er eigenlijk geen twee het zelfde ze worden aangepast aan de eigenaars wensen.
Kijk goed laat je goed voorlichten,heb je een keuze gemaakt zul je zien,dat alles wat je weten wil hier te vinden is.
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Een 88/109 is ook mogelijk,betrouwbare vertrouwde techniek "alles is zelf te vervangen"
Een stage 1(109 V8) is nog niet oud genoeg om wegenbelasting vrij te zijn.
Er zijn uiteraard wat "speciale uitvoeringen light weight,101 forward control(in drie uitvoeringen), 109 Ambulance etc, etc, etc
Ik kan je het volgende advies geven: ga naar een meeting laat je voorlichten, je zult zien dat men precies verteld wat je weten wilt.
Er zijn er eigenlijk geen twee het zelfde ze worden aangepast aan de eigenaars wensen.
Kijk goed laat je goed voorlichten,heb je een keuze gemaakt zul je zien,dat alles wat je weten wil hier te vinden is.
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Dan zou ik een 4cyl 109 stationwagon op benzine/lpg proberen te vinden. Simpele techniek relatief goedkoop te onderhouden en voldoende plaats voor familie en hond. Zou wel je vrouw ook laten testrijden als je wilt dat ze er ook mee overweg moet kunnen. Groeten, Marco.
ikzelf heb een 67er 109 welliswaar met een 6 pitter waar niet iedereen kapot van is (gelukkig heb ik er nooit wat aan...) maar een 109 is voor wat jij beschrijft eigenlijk perfekt, als je in de buurt zit kom dan maar eens langs, kun je zelf kijken en voelen hoe zo'n apparaat rijd! verder zijn een flink aantal prikkers te vinden op 19 oktober op rhederlaag waar een terreindag word georganiseerd, kom, luister , kijk en huiver 
janzzen

janzzen
hAHA,
Lijkt mijn vrouw ook wel leuk, boodschappen doen in een 101FC, vliegen "ze "echt
alle kanten uit op de parking bij de AH.
Groetjes,
Arie SIII88enz Hardam
Uit een zonovergoren Beatrixhaven, wachtende op de stakers morgenochtend.
Lijkt mijn vrouw ook wel leuk, boodschappen doen in een 101FC, vliegen "ze "echt
alle kanten uit op de parking bij de AH.
Groetjes,
Arie SIII88enz Hardam
Uit een zonovergoren Beatrixhaven, wachtende op de stakers morgenochtend.
Ik heb ooit eens in mijn leven een 109 mogen rijden.
Hoe breed en metname sterk is jouw vrouw
Jan met stuurbekrachtiging
Hoe breed en metname sterk is jouw vrouw
Jan met stuurbekrachtiging
Dat ding zal dus nooit echt de klei in gaan......... koop gewoon een freelander.
Niet echt een landrover..... maar ja.......
Neem deze tip niet serieus...... als je echt terrein wilt rijden.
Groet,
Martin
Niet echt een landrover..... maar ja.......
Neem deze tip niet serieus...... als je echt terrein wilt rijden.
Groet,
Martin
Dat zal je nog tegenvallen, op het gebrek aan bodemspeling na komt dat ding net zo ver als de rest.
Groetjes Jorrit, LR 110 200TDI RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Groetjes Jorrit, LR 110 200TDI RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Herstel:
Bijna net zo ver.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Bijna net zo ver.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Heb sinds kort (maandje) een 109 uit 1980 (grijs) en vrouwlief had er nog niet in gereden!!!! Vrouwlief is sinds haar eerste rit nu dus ook besmet met het vermaarde LR virus.
Geen stuurbekrachtiging e.d. ze zat lekker te hijsen aan het stuur en vroeg terloops of je nu zo de berm in kan. Ikke tuurlijk en hopsa.......
Gebruiken de 109 daaglijks voor woonwerk, bautschaften, puinruimen, boedelbak, pronkstuk, speelplaats voor de kleine meid, knuffel object (een dag niet gereden is....) eigenlijk alles dus. Als hij oldtimer is laten we heb omzetten naar geel en dan kunnen we er NOG meer mee.
Heb er nul spijt van tot nu toe. eerder zoiets hadden we veeeeel eerder moeten doen.
Suk6 met je beslissing
gr Jan Willlem uit een nadruppelend Barendrecht
SIII 109 '80 ex mil zie www.zaadje.com/laro/
Geen stuurbekrachtiging e.d. ze zat lekker te hijsen aan het stuur en vroeg terloops of je nu zo de berm in kan. Ikke tuurlijk en hopsa.......
Gebruiken de 109 daaglijks voor woonwerk, bautschaften, puinruimen, boedelbak, pronkstuk, speelplaats voor de kleine meid, knuffel object (een dag niet gereden is....) eigenlijk alles dus. Als hij oldtimer is laten we heb omzetten naar geel en dan kunnen we er NOG meer mee.
Heb er nul spijt van tot nu toe. eerder zoiets hadden we veeeeel eerder moeten doen.
Suk6 met je beslissing
gr Jan Willlem uit een nadruppelend Barendrecht
SIII 109 '80 ex mil zie www.zaadje.com/laro/
jongens, niet zo katten op de freelanders. Ik denk dat in grote mate de bestuurder bepaald hoever je komt met een terreinwagen.
Bart,
Ga voor een 2a of een 3 uitvoering 109 StaWag en dan zit je geramd.
Desel of benzine maakt volgens mij niet echt veel uit dat is een kwestie van voorkeur. Maar het grote voordeel van benzine is dat hij dan ook op gas kan en dan is het allemaal goed betaalbaar.
Het verbruik van de verschillende uitvoeringen liggen allemaal rond de 1:6. (een enkeling met een voetafwijking komt niet verder dan 1:4).
Ga zeker langs bij Rhederlaag voor een sfeer impressie
Steven
Bart,
Ga voor een 2a of een 3 uitvoering 109 StaWag en dan zit je geramd.
Desel of benzine maakt volgens mij niet echt veel uit dat is een kwestie van voorkeur. Maar het grote voordeel van benzine is dat hij dan ook op gas kan en dan is het allemaal goed betaalbaar.
Het verbruik van de verschillende uitvoeringen liggen allemaal rond de 1:6. (een enkeling met een voetafwijking komt niet verder dan 1:4).
Ga zeker langs bij Rhederlaag voor een sfeer impressie
Steven
Je hebt gelijk. ik wil wel een freelander als 2e auto er bij. Voor de boodschappen

Martin

Martin
En het verbruik van een diesel is als het het zelf een beetje bijhoud wel 1op10/11 te halen, de 88 van mij gebruikt met overdrive op de snelweg 90 km ongeveer 1op11,5/12. Gisteren naar de FOC geweest de SUF roette gereden 120 km heen en terug naar huis 100+100 km =320 km en 32,8 lt getankt reken maar uit (120km over veltwegen. Maar wel altijd alles schoonhouden ook naar het rijden en goed smeren. Als je ook een spuitbus textiel er bij koopt en gebruikt dan gaat de auto jaaaaaaren mee.
jo fo
jo fo
Hallo Jo,
Heb jij gisteren toevallig bij de FOC een pompje uit geleend aan een Pajero rijder.
m.vr.gr.
Benny
Heb jij gisteren toevallig bij de FOC een pompje uit geleend aan een Pajero rijder.
m.vr.gr.
Benny
Hallo Allemaal.
Bedankt voor jullie tips en aanbevelingen.
Zal me hiermee weer verder kunnen voorbereiden en inlezen.
Mijn gedachten gaan uit naar een SIII109 StaWag.
Heb vandaag een paar bekeken (Hofman-Leek) Sta weer met beide benen op de grond.
Afijn, blijft trekken dus zit wel goed blijkbaar. Niet over 1 nacht ijs. (jullie wel zeker?)
Vriendelijke groet,
Bartje
Bedankt voor jullie tips en aanbevelingen.
Zal me hiermee weer verder kunnen voorbereiden en inlezen.
Mijn gedachten gaan uit naar een SIII109 StaWag.
Heb vandaag een paar bekeken (Hofman-Leek) Sta weer met beide benen op de grond.
Afijn, blijft trekken dus zit wel goed blijkbaar. Niet over 1 nacht ijs. (jullie wel zeker?)
Vriendelijke groet,
Bartje
Bij deze nog bedankt Jo ik was het met een wite pajero (zwart), de band liep zo hard leeg dat ik hem onderweg nog een keer heb moeten bijpompen,had anders zonder jou hulp nog een bandje moeten wisselen.
(van dat gereedschap was een grapje heb ik zelf ook veel nodig)
m.vr.gr.
Benny
(van dat gereedschap was een grapje heb ik zelf ook veel nodig)
m.vr.gr.
Benny
ik stuur wel een foto van de zwarte auto, ik weet niet welke onder er onderzit ook een plaatje van twee zwarte mannekes voor die auto. duurt even moet vanavond weg en het bestand is te groot om nu op te sturen (12mj picksels) maar morgen zijn ze er.
jo fo
jo fo
echt niet, het heeft bij mij zeker een jaar of 7 geduurd voor ik mijn eerste landrover kocht Maar ik wil nu ook niks anders meer...
JAcco
JAcco
Hee Bart, Niet te veel rondkijken bij Hofman in Leek, dit bedrijf heeft hele eigen ideeen over prijzen. (soms van de gulden prijs euro's gemaakt lijkt het wel...... en dan ook nog zonder kenteken )
Kijk eens op de site van Ronbolleboom, of loop marktplaats eens af........
succes met je zoektocht
Kijk eens op de site van Ronbolleboom, of loop marktplaats eens af........
succes met je zoektocht
Die 109 bij Hofman is sponsorred bij TPG post, hij hangt nl met elastiekjes aan elkaar
JW
JW