Stuurbekrachtiging

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jorrit

Stuurbekrachtiging

Bericht door Jorrit »

ik heb zo juist de stuurstang los gemaakt, en op deze manier een deel van het probleem geelimineerd (advies dat ik via het LRenthusiastforum heb gekregen). het zit helaas niet in de as, dus het zit ergens in de het stuurgebeuren, ik vrees in het stuurhuis zelf. Aangezien het niet uitmaakt of de motor draaid of stil staat, in beide gevallen gaat het sturen om de halve slag zwaarder, ik heb al geprobeerd om het gedeelte van af het stuur tot het stuurhuis te smeren maar dit heeft niet mogen baten. Het volgende probleem is dat het de complete stuurbekrachtiging nog geen 1/2 jaar oud is en dat het allemaal bij Knook vandaan komt en zoals we allemaal weten is knook niet meer. Heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn met mijn stuurhuis?

Groetjes Jorrit, LR 110 200TDI RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
jeroenm

Re: Stuurbekrachtiging

Bericht door jeroenm »

Ha Jorrit,

Er zijn revisie setjes geloof ik.
Wellicht de afdichting of kan je niet zien of ie lekt.
Heb ik ook eens voor gehad.

Jeroen
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Jongens allemaal bedankt voor het meedenken. Ik heb SMB (Ad) even gebeld en die gaf mij het advies om de kruisjes er kompleet uit te halen om te voelen of dat nog allemaal soepel ging, en geloof me of niet vrijwel geen beweging in te krijgen. Dus met dank aan SMB (Ad).Is dit probleem ook weer opgelost. Het schijnt dat deze niet te smeren zijn en dat er "vet voor het leven" inzit, nou ik vindt het maar een kort leven 17 jaar, en de prijs is ook niet misselijk een kruis stukje 100 euro en het komplete stangetje met twee kruisjes 140 Euro (Auw) wat is het toch leuk landrover rijden.

[members.home.nl]
Outback

Bericht door Outback »

Die kruisjes heb ik net in de UK gekocht (mailorder) voor 21 euro per stuk. Weet niet of jij het over de originele hebt maar je kan ze dus een stuk goedkoper (zoals alles) in de UK krijgen. Zelf heb ik ook een nwe ps pomp en huis en het werkt ook niet 100% goed. (en ook heb ik net een 200Tdi conversie achter de rug) Gr. Marco.
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Klopt dit was van het nieuwe type en ik heb gelukkig nog het oude type nodig en die is gelukkig "maar" 30,- euro, en dan heb ik hem morgen in huis kan ik zondag weer lekker crossen.

Groetjes van een hele blije Jorrit en Annabel, LR 110 200TDI RHD hardtop
[members.home.nl]
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hee Jorrit, goed om te horen dat je het probleem hebt gelokaliseerd en dat het nu op te lossen is voor niet al te belachelijk veel geld!!

Cheers Bowy
Jorrit

Bericht door Jorrit »

hij stuurt super!! het is bijna als of je een Range rijd zo confortabel!!

[members.home.nl]
Plaats reactie