Hoe onwaarschijnlijk het ook mag klinken... wij willen onze 110 STAWAG uit 1984 ombouwen van grijs naar geel kenteken. Dit i.v.m. een vierde zitplaats die we op termijn nodig hebben )
De vraag is: hoe gaat dat in z'n werk bij de RDW. Wordt de auto, die origineel op geel kenteken stond, opnieuw gekeurd óf volstaat een melding bij de RDW? In geval van keuring: waar moet de auto dan qua inrichting aan voldoen?
Mijn laro is ooit van grijs naar camper gegaan. Later is deze door de RDW geel bevonden. (hoogte probleem) Zonder problemen heb ik hem na enkele maanden weer naar grijs gekregen. Even kijken in Zwolle was voldoende. Er werd gekeken naar tussenschot en blindering. Omdat geel meer belastinggeld opleverd en alle auto's hierin in theorie vallen is het volgens mij geen probleem. Sterker: voor grijs zijn er b.v geen veiligheids riemen en ruitensproeier noodzakelijk. Deze zijn dus ook niet nodig bij de keuring APK, omdat de auto grijs was. Het in monteren van een extra bank geeft volgens mij geen problemen. Zelfs het schot en blindering mag je laten zitten of weghalen. Vraag eens na bij RDW in Zwolle. (bellen)