radio inbouwen....
radio inbouwen....
ff een klein vraagje....
Ik ben sinds een aantal weken (een hele gelukkige) bezitter van een LaRo. Nu is mijn defender 90 nogal goed geïsoleerd aan de binnenkant en dat wil zeggen dat er ook niet al te veel herrie (als je het zo kunt noemen) binnen is.
Dit wilde ik graag compenseren met het inbouwen van een radio.
Helaas kan ik nergens een geschikt plekje vinden om dat ding op te hangen! Er is standaard geen plek in het dashboard gereserveerd voor een radio, ik wil hem het liefst niet in het dashboard voor de ventilatiekleppen (dan zul je net zien dat ik die dingen open laat staan als het regent) en aan de afschermkap van de zekeringenkast is ook geen optie want dan kan ik daar niet meer bij......
Verder ben ik nogal lang dus aan het plafond is ook niet heel praktisch...
Heeft iemand ooit dit zelfde probleem gehad? Of ben ik de enige die een radio wil?!
gr en alvast bedankt Misha
p.s. ik zal mijn kop en info z.s.m op het smoelenboek zetten...
Ik ben sinds een aantal weken (een hele gelukkige) bezitter van een LaRo. Nu is mijn defender 90 nogal goed geïsoleerd aan de binnenkant en dat wil zeggen dat er ook niet al te veel herrie (als je het zo kunt noemen) binnen is.
Dit wilde ik graag compenseren met het inbouwen van een radio.
Helaas kan ik nergens een geschikt plekje vinden om dat ding op te hangen! Er is standaard geen plek in het dashboard gereserveerd voor een radio, ik wil hem het liefst niet in het dashboard voor de ventilatiekleppen (dan zul je net zien dat ik die dingen open laat staan als het regent) en aan de afschermkap van de zekeringenkast is ook geen optie want dan kan ik daar niet meer bij......
Verder ben ik nogal lang dus aan het plafond is ook niet heel praktisch...
Heeft iemand ooit dit zelfde probleem gehad? Of ben ik de enige die een radio wil?!
gr en alvast bedankt Misha
p.s. ik zal mijn kop en info z.s.m op het smoelenboek zetten...
Re: radio inbouwen....
Als je wil kan ik je wel foto's sturen van hoe ik dat heb opgelost. Eventueel kan ik je de maten ook geven van hoe ik dit heb bedacht en gemaakt.
Groetjes Arno
Groetjes Arno
ja graag.... ik ben echt benieuwd naar hoe anderen het opgelost hebben
alvast bedankt!
alvast bedankt!
Er is een inbouw kasje verkrijgbaar voor in het dashboard, hij zit hierbij exact in het midden in je opberg ruimte van het dashb.
ik heb jaren een defender gehad en nooit een drup water erin gekregen.
groet,
RoLandRover
ik heb jaren een defender gehad en nooit een drup water erin gekregen.
groet,
RoLandRover
Wat ik ook vaak zie is dat de radio ingebouwd is in de cubby box, als je tenminste geen derde stoel hebt......
verkrijgbaar bij de automaterialenzaak, orgineel zal wel een vermogen kosten.
Misschien toch in het plafon, maar dan boven de derde zitting, moet goed mogelijk zijn. Van hier uit is het zeker goed bedienbaar. Kijk eens op de site van jorrit, die heeft hier zijn luidsprekers geplaatst!
suc6
grt tijn
suc6
grt tijn
Als het goed is zit er in het onderste dashbord een uitsparings voor radio te zien aan de binnenkant van het dashbord. Tenminste dat was bij mijn zoon zijn 90. Het zit in het midden daar waar klokjes en zo geplaats kunnen worden. Mijn zoon had daar een kenwood met CD wisselaar zitten de wisselaar zat achter de bijrijdersstoel. Ik kan er geen foto meer van maken de auto is verkocht. Zelfs bij de serrie's is dat zo, de mijne ook. Maar ik maar de mijne boven in vanwege het hoog water op zommige plaatsen. Door de konstruktie krijg ik ook een steviger dak.
jo fo
jo fo
Hoi Misha,
in mijn SIII 88" heb ik gewoon een los onderbouwkastje (paar losse eurotjes) van de automaterialenhandel gebruikt dat ik tussen de ventilatieopening links en de asbak (ja ja ik heb een luxe uitvoering!) tegen de onderzijde van het dashboard geschroeft heb. Kan net met de lange pook en goed bedienbaar vanaf stuur. Geen probleem met je benen.
Voor de luidsprekers heb ik alu kastjes gemaakt die net achter de voorstoelen in de bolling van de zijkant van het dak passen.
Zo iets moet in een Def. 90 toch ook mogelijk zijn?
Groetjes,
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
PS. De radio is goed hoorbaar bij stilstand van de motor! ;^)
in mijn SIII 88" heb ik gewoon een los onderbouwkastje (paar losse eurotjes) van de automaterialenhandel gebruikt dat ik tussen de ventilatieopening links en de asbak (ja ja ik heb een luxe uitvoering!) tegen de onderzijde van het dashboard geschroeft heb. Kan net met de lange pook en goed bedienbaar vanaf stuur. Geen probleem met je benen.
Voor de luidsprekers heb ik alu kastjes gemaakt die net achter de voorstoelen in de bolling van de zijkant van het dak passen.
Zo iets moet in een Def. 90 toch ook mogelijk zijn?
Groetjes,
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
PS. De radio is goed hoorbaar bij stilstand van de motor! ;^)
Ik zal eens kijken naar de mogelijkeheden zijn van zo'n onderbouwkast. Gelukkig heb ik met de spiekers geen problemen, die zaten er namelijk al in.... Des te vreemd eigenlijk dat ik geen plek voor de radio kan vinden!
Een vriend van me heeft ook een SIII 88" en heeft maar afgezien van een radio....
Hij is bang dat hij doof word als hij een radio in zou bouwen. Die zou dan namelijk meer dB's moeten kunnen produceren dan zijn motor tijdens het rijden en daar heb je een heeele grote installatie voor nodig!
gr Misha
(defender 90)
Een vriend van me heeft ook een SIII 88" en heeft maar afgezien van een radio....
Hij is bang dat hij doof word als hij een radio in zou bouwen. Die zou dan namelijk meer dB's moeten kunnen produceren dan zijn motor tijdens het rijden en daar heb je een heeele grote installatie voor nodig!
gr Misha
(defender 90)
Misha,
Op de Sites van Victor Rutten, Remco Vegting en Chris Visser staan tekeningen voor een dakconsole die ik afgelopen voorjaar gemaakt heb.
Om je niet naar de websites te laten zoeken zal ik de tekening naar je toemailen.
Succes met de oplossing.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Op de Sites van Victor Rutten, Remco Vegting en Chris Visser staan tekeningen voor een dakconsole die ik afgelopen voorjaar gemaakt heb.
Om je niet naar de websites te laten zoeken zal ik de tekening naar je toemailen.
Succes met de oplossing.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Hoi Misha,
er is hier een 1/2 jaartje terug een hele discussie over geweest, misschien is het leuk om deze op te zoeken en even na te lezen, hier ging het ook over wat een veilige plek voor je radio/ cb is, ivm het waden enz.
succes Jorrit, LR 110 200TDI RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
er is hier een 1/2 jaartje terug een hele discussie over geweest, misschien is het leuk om deze op te zoeken en even na te lezen, hier ging het ook over wat een veilige plek voor je radio/ cb is, ivm het waden enz.
succes Jorrit, LR 110 200TDI RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]