Weer ellende ?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Robman

Weer ellende ?

Bericht door Robman »

Tja , gisteravond vertrokken voor een heerlijk weekendje ardennen , fiets op het dak , genoeg eten en drinken mee .
Even tanken langs de A73 bij Haps . Vlak voor Venlo hoor ik een vreemd geluid , eerst denk ik dat het de radio is , maar als ik die afzel blijken de geluiden onder mijn moterkap vandaan te komen . Toch maar even stoppen en eerst maar even op sleep naar de volgende Parkeerplaats . Daar aangekomen kan ik echter niets zo snel vinden , maar verder rijden richting Belgie lijkt me niet verstandig .
Dan maar op sleep terug richting Nijmegen en ondertussen wat hulptroepen gebeld ( Herbert bedankt met je Suzuki !!! , hij is volgens mij nu een nog langere uitvoering geworden )
Thuis aangekomen moet de auto nog de tuin in , dus ik besluit hem toch maar te starten . Eerst een hoop geratel en veel rook , maar dan verdwijnt het geluid en de rook en loopt hij weer als een nieuwe ???? Wat zullen we nu krijgen
Naar Belgie ben ik toch maar niet vertrokken , denk nu na over dit probleem ?
Ik heb dit vaker gehoord van iemand , maar weet niet meer waar .
Wat kan het probleem zijn geweest ????? ( klepstoter die blijft hangen ? )

Wie heeft ervaring met dit probleem ??

Gegroet Laro vrienden
Rob ( laro 109D ambulance camper )
momenteel gewoon weer thuis onder de laro
dirk ambu

Re: Weer ellende ?

Bericht door dirk ambu »

is het geen verstuiver die vast zat daar gaat die herrie van maken en roken groetjes dirk
RoLandRover

Re: Weer ellende ?

Bericht door RoLandRover »

het beschreven geluid doet mij denken aan een motor zonder olie(druk)

ik heb ooit m'n motor gereviseerd en natuurlijk loopt dan alle olie uit het blok en pomp. na 1x starten met de startmotor heb ik maar besloten de auto eerst van het kontact af te slepen zodat de pomp weer een beetje olie rond kon pompen.

maar het was een verschrikkelijk schrapend en schurend geluid zonder de olie in een lopende motor.

maar goed het kan vanalles zijn...

groet en succes,

RoLandRover
Plaats reactie