startmotor vraag.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Foxhunters (Anton)

startmotor vraag.

Bericht door Foxhunters (Anton) »

Na de startmotor probleem van vorige week heb ik de koppelingsplaat met startkrans vrijgemaakt en bekeken, op een paar licht beschadigde tandjes na (dicht bij elkaar) kan ik verder geen rare dingen aan ondekken.
nouja.. de voorkant van de tandjes glimmen, wat erop duidt dat de start motor er tegenaan schampt. (wat ik al verwachte.)
De start motor heb ik gejumpstart en doet het ook prima. de bendix werkt prima en het wieltje draaid.
Ik heb gezien dat het tandwieltje op de startmotor conisch is. (hoort dit?)
Nu hoor ik wel is dat er start motoren van andere auto's op een landrover blok passen. zijn vele startmotren dan het zelfde, of zijn er vele specificatie verschillen.
Bijvoorbeeld: Bendix slaat verder uit. Starttandwieltje begint later met draaien.
Start moter draait minder toeren, enz

Weet iemand wat er mis kan zijn, of heeft misschien een andere theorie!

Anton
Jorrit

Re: startmotor vraag.

Bericht door Jorrit »

He die Anton,

Ik weet alleen dat de startmotoren van de 2,5 t/m de 300 tdi uitwisselbaar zijn.

Groetjes Jorrit, LR 110 200TDI RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Ik weet alleen dat ik voor Jorrit hoop dat zijn startmotor niet kapot gaat omdat hij anders nog wel even bezig is met vervangen/schelden......

Cheers Bowy die het niet kon laten
110

Bericht door 110 »

En de startmotor van een 24 volts 2.25 Diesel past ook weer op een 2.5 N/A.

Hetgeen dus zou betekenen dat vanaf de 2.25 Diesel (naar ik aanneem heeft de 2.25 dezelfde startmotor ?) tot en met de 300 Tdi alle startmotoren utwisselbaar zijn (het voltage in acht genomen).

De voorkant van de tanden van een straterkrans glimmen volgens mij altijd wel wat, want slijten iets af in het gebruik. Het tandwiel van de startmotor wordt namelijk met het nodige geweld in de starterkrans geduwd en gedraait.

Succes
Plaats reactie