Prut prut

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan Willem de Winter

Prut prut

Bericht door Jan Willem de Winter »

Eindelijk rij ik sinds woensdag met een klein stijfie op en neer naar de zaak in mijn SIII 109 1980. Het viel me al een beetje op dat hij ernstig zuinig rijdt want de meter zakt niet tot nauwelijks. Ik had me derhalve al voorgenomen eens in mijn tank te gluren maar werd al geconfronteerd met een afslaande motor. Snel de schakelaar omgegooid (hopende dat er wel wat in de tank zit) en gelukkig in een stuk op het werk geland.
Inderdaad de tank war gans leer. Wat-o-wat kan er aan de hand zijn, Hangende vlotter, sluiting, etc.

Hoe zit het trouwens met de namen van de wagens! de een geeft wel en de ander geen naam. Puur toeval of een reden?

Ik hoor het wel weer

Jan Willem
S3.Z.N. (serie 3 zonder naam)
Mike

Re: Prut prut

Bericht door Mike »

Land Rover electra.. Ik heb een 3/4 volle tank ongeacht wat erin zit.. Waarschijnlijk een massa probleem..

Bunny heet bunny omdat ik binnen een week tijd een twee accu´s heb moeten vervangen. Dus is het beestje naar het duracel mascotte genoemd. Accu nummer 3 doet het overigens prima.

groetjes,

Mike
SIII 109, ex Eng. leger "Bunny"
Hendrik Blue-Box SIII

Bericht door Hendrik Blue-Box SIII »

De branstofmeter van Blue-Box SIII werkt verkeert om.
Leuk als je hem uitleent.........

Vol = leeg

Groet, Hendrik.
Aad G

Bericht door Aad G »

wel zuinig. .............
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Jan Willem,

Wat je tankmeter betreft kunnen er een aantal zaken aan de hand zijn:
- Hangende tankvlotter
- slechte massa
- stekkertje los
- sensor of dashbord meter kapot

Wat de namen van Land Rover`s betreft zit het als volgt:
Vanaf het begin van de productie van Land Rover`s werden ze in Engeland veel in de landbouw gebruikt.
De boeren gaven hun koosdieren altijd namen en de Land Rover is in plaats van het hard werkende paard gekomen.
Hierdoor is in Engeland de traditie ontstaan om Land Rover`s een koosnaam te geven.
Veel Land Rover`s hebben een naam gekregen die bij de wagen of eigenaar past, heel vaak zit er een verhaal achter de naam.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Jan Willem de Winter

Re: Prut prut problem is solved

Bericht door Jan Willem de Winter »

Het was geweldig simpel eigenlijk. Er zitten op de keuze schakelaar twee sensoren die in hoogte te verstellen zijn. Die van de linkertank zat een iets te hoog en maakte dus geen contact. Wat wel eigenaardig is, is dat hij dan wel gewoon de rechtertank blijft aangeven.

De sensor naar beneden gedraaid (kan je niet echt lekker bij als je alles op zijn plek laat zitten) en alles werkt weer perfect.

Jan Willem
SIII 109 noname
Plaats reactie