Het ziet er naar uit dat onze versnellingsbak het gisteravond begeven heeft. Eerst een raar geluid en hij wilde niet meer bij terugschakelen in zijn twee. Nog wel bij opschakelen. Later op de avond hetzelfde probleem met 3 en achteruit.
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de versnellingsbak? Is dat zelf te doen of kun je dat beter laten doen? Gereviseerd of tweedehands? Een en ander dient redelijk snel plaats te vinden aangezien wij deelnemen aan de Belgium National op 19, 20 en 21 sept
Het betreft een 90, 2,5N/A met een (waarschijnlijk) LT77 bak
Graag jullie wijze raad, tips en/of oplossingen.
Gr.
Menno
[www.qwerty-realisatie.nl]
Versnellingsbak
Re: Versnellingsbak
Menno,
Als er gesleuteld moet worden dan wil ik je wel helpen, Rick
Als er gesleuteld moet worden dan wil ik je wel helpen, Rick
Menno,
Dat wordt dus vervangen.
Gereviseerd of 2e hands maakt in principe niet uit, het werk blijft hetzelfde.
Het mooiste is als je een vervangende bak met tussenbak eraan kunt bemachtigen, dan is het in een avondje gepiept:
- cardanassen los
- bellhouse los
- handrem los
- oude bak eruit
- nieuwe bak erin
- alles terugmonteren
- proefrijden
Succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Dat wordt dus vervangen.
Gereviseerd of 2e hands maakt in principe niet uit, het werk blijft hetzelfde.
Het mooiste is als je een vervangende bak met tussenbak eraan kunt bemachtigen, dan is het in een avondje gepiept:
- cardanassen los
- bellhouse los
- handrem los
- oude bak eruit
- nieuwe bak erin
- alles terugmonteren
- proefrijden
Succes,
Aad Koene,
Makkelijker gezegt dan gedaan.
Helaas weegt je versnellingsbak en tussenbak net iets meer dan een zak aardappels
.
Dus zorgt dat je minstens met 2 man of meer bent of een takel hebt o.i.d dat werkt het makkelijkst.
Het is maar net hoe goed je in spullen zit/met de garage te vriend bent dat scheelt enorm
Groet,
Martijn
http:/llandrover.mine.nu
Helaas weegt je versnellingsbak en tussenbak net iets meer dan een zak aardappels

Dus zorgt dat je minstens met 2 man of meer bent of een takel hebt o.i.d dat werkt het makkelijkst.
Het is maar net hoe goed je in spullen zit/met de garage te vriend bent dat scheelt enorm
Groet,
Martijn
http:/llandrover.mine.nu
Bedankt voor jullie reacties.
Aad doet het wel erg simpel overkomen. Gezien de tijd voor het zoeken van de betreffende onderdelen en het gebrek daaraan hebben we besloten om het te laten doen. Komend weekend gaat de Laro naar Lands End voor een gereviseerde bak.
Gr. Menno
Aad doet het wel erg simpel overkomen. Gezien de tijd voor het zoeken van de betreffende onderdelen en het gebrek daaraan hebben we besloten om het te laten doen. Komend weekend gaat de Laro naar Lands End voor een gereviseerde bak.
Gr. Menno
Menno,
Ik had het ook alleen maar over de demontage en montage van de bak, niet over de zoektocht.
Oh ja, ik was nog wat vergeten in mijn lijstje:
- gereedschap opruimen
- handen wassen
veel Succes en plezier met de Belgium National
Aad Koene,
Ik had het ook alleen maar over de demontage en montage van de bak, niet over de zoektocht.
Oh ja, ik was nog wat vergeten in mijn lijstje:
- gereedschap opruimen
- handen wassen
veel Succes en plezier met de Belgium National
Aad Koene,