af en toe zak ik door de rem

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Dirk-Jan Otte

af en toe zak ik door de rem

Bericht door Dirk-Jan Otte »

Probleem: bij de keuring bleek dat de rem linksachter bleef hangen. Ik heb hem schoongemaakt, en de remmen opnieuw ontlucht. Maar of dat ontluchten is niet goed gebeurd, of er is iets anders aan de hand. Zijn er tips voor goede ontluchtingsresultaten? of is er iets anders mis?? Of welk bedrijf rond Flevoland is hier goed in??

groeten DJ
Serious IIa

Re: af en toe zak ik door de rem

Bericht door Serious IIa »

Hoi DJ,

Als je af en toe door de rem "heen zakt" is het vaak een probleem met je hoofdremcilinder. Deze is dan toe aan een revisie.(vaak is het achterste rubbertje in de cilinder poreus geworden) Bij Budgetparts kun je hiervoor setjes bestellen, dit is iets wat goed zelf te doen is!

Vaak treden dit soort problemen op bij of na het ontluchten omdat je dan de volle slag van de cilinder gebruikt en dan de zuigers naar plaatsen toedrukt waar ze niet zo vaak komen waardoor de rubbertje kunnen beschadigen.....

Cheers Bowy

www.seriousIIa.tk
DJ

Bericht door DJ »

Thanks,

Ik zal het gelijk bekijken. P.S. ik heb een SIII 88, bouwjaar 77. benzine uitvoering.
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Jep dan heb je een dubbel werkende hoofremcilinder (2 aansluitingen) Volgens mij zit het dan praktisch altijd in het laatste rubbertje achterin (vervangen 30 min werk inclu demonteren) daarna nog wel ontluchten .

Rubbertje is ca half zo groot als eurocent!!.....

Cheers Bowy

ps er zijn 2 types dus schrijf het nummer van je hoofdremcilinder even op als je gaat bestellen bij Budgetparts.....
Plaats reactie