boeken en info over laro's

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Koentje

boeken en info over laro's

Bericht door Koentje »

ik ben een beginnende laro fan en had graag wat informatie over waar onderdelen te bestellen zijn, wat goede boeken en werkplaatshandboeken zijn dus wie kan mij helpen om aan informatie te komen over laro alvast bedankt.
Guido

Re: boeken en info over laro's

Bericht door Guido »

Hoi Koen,

Ik heb zelf ook nog niet zo lang een landrover, maar heb in korte tijd veel kennis opgedaan.

Als eerste is dit prikbord een goede plaats om handige tips over vele onderwerpen te zoeken. Gebruik de zoek functie en je vindt bijna altijd wel iets.

Ik heb zelf de Haynes manual aangeschaft voor het onderhoud aan mijn landrover 110. Ik heb deze besteld bij www.autoboek.com. Er wordt volgens mij veel gebruik gemaakt van deze boeken.

Afhankelijk van het type laro dat je hebt is op internet het werkplaatshandboek wellicht te downloaden. (800 pagina's ). Met zo'n werkplaatshandboek lijkt je laro een grote lego doos.

Zelf bestel ik (tot nu toe) mijn onderdelen bij budget parts. Snelle levering, vaak binnen 24 uur. Ik bestel het hier omdat ik in het zuiden van het land woon en daar geen zaak in de buurt is voor materialen te kopen. In het noorden zijn er meer adressen, maar daar kan wellicht iemand anders je beter aan helpen.

succes en veel plezier met je laro.

Guido
jo.forster

Re: boeken en info over laro's

Bericht door jo.forster »

er zijn ook berijven in het zuiden je moet alleen eens vaker kijken en vragen op dit prickerspagina. Ook gekken als ik weet wel hier en daar wat uit te halen. In nederland en belgie zijn vele bedrijven die nieuw en gebruikt kunnen leveren ik haal zelf bij meerdere bedrijven. Enkele bedrijven (in wilikeurige volgorde) Daams, Van Dam, Bollenboom, Butgets Parts, LPI maar ook bij Valkenburg in Maarbracht (sloop) en de autoonderdelenhandel. Het licht er aan wat ik nodig heb. De sluitels en doppen in alle maten nieuw en gebruikt bij Valkenburg ook maat 150 of alle engelse maten. Sleep touw, haken en D-haken en nog meer bij St Antonius scheepsonderdelenhandel ook in Maasbracht. Maar er zijn meerdere. Daarom leest maar eens en zoek via het zoeken, is maar een tip na een jaar weet je alles.

jo fo
Plaats reactie