Bij de APK vandaag is m'n auto helaas afgekeurd. De outirgger aan de rechterzijde is onderin iets te veel aangevreten.
Bij Paddock zijn ze te bestellen, dus dat zal het probleem niet zijn. Hoever moet je gaan demonteren om ze te vervangen. Volstaat het om de bout los maken, de omliggende delen te ondersteunen, oude afslijpen en een nieuwe er aan te lassen om moet je toch zover gaan om wat meer te demonteren.
Dank,
Marco
LR 88 SIII 2¼B Pick Up 4x2 '71
Outrigger vervangen
Re: Outrigger vervangen: Makkie !
Hoi Marco,
Makkie!
Outrigger bestellen bij Budget Parts (goedkoop en snel) en op de door jou beschreven manier vastlassen. Zelf heb ik dat ook gedaan en het ging prima. Ik had 0 (lees: NUL) las-ervaring, maar het zag er toch rete-strak uit. Wat ik wel heb gedaan, is de boven- en onderkant van het opzetstuk iets smaller slijpen, dan past het mooier en wordt je lasnaad veel netter en hechter. Als je gaat passen en meten zie je wel wat ik bedoel.
Verder erg belangrijk: eerst de bout door je outrigger en het schutbord doen, dan staan ze tenminste in lijn. Vervolgens met lijmklemmen de outrigger tegen het chassis aanklemmen en een paar hechtlasjes maken. Dan klemmen los en rustig rondom vastlassen.
Al met al nog geen uurtje werk, echt waar!.
Succes met de operatie.
Een groet van Ernst
Makkie!
Outrigger bestellen bij Budget Parts (goedkoop en snel) en op de door jou beschreven manier vastlassen. Zelf heb ik dat ook gedaan en het ging prima. Ik had 0 (lees: NUL) las-ervaring, maar het zag er toch rete-strak uit. Wat ik wel heb gedaan, is de boven- en onderkant van het opzetstuk iets smaller slijpen, dan past het mooier en wordt je lasnaad veel netter en hechter. Als je gaat passen en meten zie je wel wat ik bedoel.
Verder erg belangrijk: eerst de bout door je outrigger en het schutbord doen, dan staan ze tenminste in lijn. Vervolgens met lijmklemmen de outrigger tegen het chassis aanklemmen en een paar hechtlasjes maken. Dan klemmen los en rustig rondom vastlassen.
Al met al nog geen uurtje werk, echt waar!.
Succes met de operatie.
Een groet van Ernst