wie kan mij helpen ! ?
wie kan mij helpen ! ?
ik ben er net achter gekomen dat men achterste diff lekt
waar de draaiende as naar binnen gaat lekt hij behoorlijk
hoe kan ik dit oplossen ..??? is het een rubbertje wat daar zit of wat anders
vertel vertel het mij zodta ik het kan verhelpen
alvast bedankt !!
groetjes maarten
Re: wie kan mij helpen ! ?
Zal de oliekerring wel zijn. Heb je geen echelon boeken van het ned. leger?
Die zijn zo online te vinden. Moet je wel even een kering bestellen voordat je de boel gaat vervangen.
Groet,
Martin Spuij.
Die zijn zo online te vinden. Moet je wel even een kering bestellen voordat je de boel gaat vervangen.
Groet,
Martin Spuij.
Ik heb een pdf bestand van een deel van het 3e echelon naar je gemailt.
Groet,
Martin
Groet,
Martin
Ik heb er nog een deel van de engelse SIII manual achteraan gestuurt.......... deze is mischien duidelijker. Is wel 4 Mb hoop dat je mailbox het aankan.
Er zijn wel verschillende type achterassen dus ik weet niet of alle kerringen hetzelfde zijn. Ik neem aan van wel.
Zelf heb ik bij budget-parts in gouda wat kerringen besteld. De levering was erg snel. Maar er zijn ook zat andere handelaren die de kerringen leveren.
Oh ja zie de discussie over de kruiskopplingen een tijdje geleden want ik geloof dat je wel goed in de gaten moet houden dat je deze op dezelfde manier weer terug moet plaatsen als ie er uit is gekomen.
Maar sinds ik dat nog nooit heb gedaan zijn er misschien andere experts die je dat beter kunnen vertellen.
Groet,
Martin
Er zijn wel verschillende type achterassen dus ik weet niet of alle kerringen hetzelfde zijn. Ik neem aan van wel.
Zelf heb ik bij budget-parts in gouda wat kerringen besteld. De levering was erg snel. Maar er zijn ook zat andere handelaren die de kerringen leveren.
Oh ja zie de discussie over de kruiskopplingen een tijdje geleden want ik geloof dat je wel goed in de gaten moet houden dat je deze op dezelfde manier weer terug moet plaatsen als ie er uit is gekomen.
Maar sinds ik dat nog nooit heb gedaan zijn er misschien andere experts die je dat beter kunnen vertellen.
Groet,
Martin
Hier zijn de SIII manuals te downloaden in pdf formaat:
[www.landrover.ee]
En nu ga ik weer even aan het werk
Groet,
Martin
[www.landrover.ee]
En nu ga ik weer even aan het werk

Groet,
Martin
Oops email is te groot.......... dit is de link
SIII 4e deel pag 47-1 in adobe pag 41 van 50
[www.landrover.ee]
SIII 4e deel pag 47-1 in adobe pag 41 van 50
[www.landrover.ee]
let op, alleen als er lekkage is aan de binnenzijde van je wiel is het de keering. bij lekkage aan de buitenzijde is het de pakking of een viltje. keerring vervangen betekent alles uitbouwen, as, wiellager etc. de set keerring/pakking/borging heb ik een keer aangeschaft bij Vis in Scheveningen en kost weinig.
Ik dacht dat het hier over de proppelor shaft of aandrijfas gaat, niet over de swiffels of steekassen want dan moet je inderdaad de kerring in je wiel vervangen. Als het een serie III is wat ik aanneem met een 109-ex zit er geen viltje meer in zover ik weet. Bij mij in ieder geval niet. Of de olie kan ook via de pakking achter je wiel eruit lopen. Bij mij loopt het mijn rem in voor wat extra smering.
In dit geval is het de kerring in je diff waar je aandrijfas naar binnen gaat.
Groet,
Martin
[people.zeelandnet.nl]
In dit geval is het de kerring in je diff waar je aandrijfas naar binnen gaat.
Groet,
Martin
[people.zeelandnet.nl]
Hoi Maarten,
Houd er rekening mee dat er 2 soorten assen zijn. Rover en Salisbury (voor de verschillen neem even een kijkje op mijn site www.seriousIIa.tk )
Er zijn dan ook 2 soorten keeringen leverbaar. De rover keering is het makkelijkst te vervangen en wijst zich vanzelf. De Salisbury moet je ook rekening houden met de voorspanning van je lager (is hier pas besproken doe even een search) (keeringen in de bak vervangen (uitgaande as) is ook pas besproken dit is eigenlijk hetzelfde als bij een rover as dus zoek ook even)
Groetjes Bowy
Houd er rekening mee dat er 2 soorten assen zijn. Rover en Salisbury (voor de verschillen neem even een kijkje op mijn site www.seriousIIa.tk )
Er zijn dan ook 2 soorten keeringen leverbaar. De rover keering is het makkelijkst te vervangen en wijst zich vanzelf. De Salisbury moet je ook rekening houden met de voorspanning van je lager (is hier pas besproken doe even een search) (keeringen in de bak vervangen (uitgaande as) is ook pas besproken dit is eigenlijk hetzelfde als bij een rover as dus zoek ook even)
Groetjes Bowy
wat is het internet adres zodat ook ik kan bladeren in deze manuals??
Groetjes maurice
Groetjes maurice
kijk even op landrover.startpagina.nl bij Land Rover manuals zijn maar 4 links. Verder hebben vele mensen manuals op hun homepage online staan. Maar dan moet je even op een rustig avondje gaan zoeken. Biertje erbij 
Zoek ze,
Martin

Zoek ze,
Martin