moedeloos...
moedeloos...
Dit weekend de eerste keer "echt" gesleuteld aan mijn landrover 110.
De oliekeerringen in de tussenbak vervangen en de handrem "gereviseerd".
Best een hele klus voor de eerste keer (1,5 dag). Aandrijfassen los halen e.d...
De auto heeft vervolgens 3 dagen stil gestaan... Pefect: geen druppeltje olie gelekt. Zou het dan toch gewerkt hebben?
Vandaag er ca 60 km mee naar mijn werk gereden, en jawel. net in de pauze lagen er weer een paar stevige druppels onder de auto...
Ik denk dat ik het met betrekking tot deze lakkage maar opgeef en accepteer dat hij bij lang rijden lekt... Het is tenslotte een landrover... Er zit niet voor niets een olievanger in de handrem. Ze gaan er bij de productie dus al vanuit dat op deze plaats lekkage optreedt.
Maar : de handrem doet het weer perfect... Er lag een losse bout in die de boel blokkeerde en een paar handen zand in het mechanisme...
Leuk toch he... zo'n eindeloze hobby.
De oliekeerringen in de tussenbak vervangen en de handrem "gereviseerd".
Best een hele klus voor de eerste keer (1,5 dag). Aandrijfassen los halen e.d...
De auto heeft vervolgens 3 dagen stil gestaan... Pefect: geen druppeltje olie gelekt. Zou het dan toch gewerkt hebben?
Vandaag er ca 60 km mee naar mijn werk gereden, en jawel. net in de pauze lagen er weer een paar stevige druppels onder de auto...
Ik denk dat ik het met betrekking tot deze lakkage maar opgeef en accepteer dat hij bij lang rijden lekt... Het is tenslotte een landrover... Er zit niet voor niets een olievanger in de handrem. Ze gaan er bij de productie dus al vanuit dat op deze plaats lekkage optreedt.
Maar : de handrem doet het weer perfect... Er lag een losse bout in die de boel blokkeerde en een paar handen zand in het mechanisme...
Leuk toch he... zo'n eindeloze hobby.
Re: moedeloos...
Hoi Guido,
Ik voel met je mee....... bij mij lekt ook alles aan alle kanten. Ik laat het maar zo.
Tot dat het echt te erg gaat worden. Ik gooi er eens in de zoveel tijd wat olie bij in de versnellings en tussenbak. En voor de deur staan er standaard 2 bakken onder de auto. Een voor de versnellingsbak en een voor de tussenbak.
Wat ik wel zou moeten doen is de achterdiffpakking vervangen.
Groet,
Martin
Ik voel met je mee....... bij mij lekt ook alles aan alle kanten. Ik laat het maar zo.
Tot dat het echt te erg gaat worden. Ik gooi er eens in de zoveel tijd wat olie bij in de versnellings en tussenbak. En voor de deur staan er standaard 2 bakken onder de auto. Een voor de versnellingsbak en een voor de tussenbak.
Wat ik wel zou moeten doen is de achterdiffpakking vervangen.
Groet,
Martin
Re: moedeloos...
Ik denk ook dat het zo laten het beste is.
Wellicht een leuk idee om de landrover elke dag zo anders neer te zetten, dat uiteindelijk het landrover logo in olie op je oprit staat .. Zo maak je van het kwaad een deugd..
Wellicht een leuk idee om de landrover elke dag zo anders neer te zetten, dat uiteindelijk het landrover logo in olie op je oprit staat .. Zo maak je van het kwaad een deugd..
Re: moedeloos...
Haha. ja is een oplossing.. maar dan moet je uiteindelijk in 4x4 laag wegrijden anders heb je geen grip met al die olie. Zouden mijn buren ook niet echt leuk vinden. Die zijn nu blij dat mijn landrover bij een garage staat voor de keuring.
Martin
Martin
Re: moedeloos...
Achterdiffpakking vervangen stelt niet veel voor.
Maar als je een iellig mannentje bent kan het een lastig klusje zijn.
De klok is niet bepaald "lightweight"
Heb thuis zeker nog 2 van die pakkingen liggen.
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Maar als je een iellig mannentje bent kan het een lastig klusje zijn.
De klok is niet bepaald "lightweight"
Heb thuis zeker nog 2 van die pakkingen liggen.
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Re: moedeloos...
Dan gaat het vast lukken.
Op me site staan foto's kan je vast wennen aan het idee
Klok is zwaar maar ook onhandig door de vorm en de olie
Alvast suc6.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Op me site staan foto's kan je vast wennen aan het idee
Klok is zwaar maar ook onhandig door de vorm en de olie
Alvast suc6.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: moedeloos...
Ach voorlopig doe ik het nog even niet ... heb geen sleutel ruimte.
Martin
Martin
Re: moedeloos...
stomme vraag, maar heb je alleen de keering vervangen, of ook de stoffen keering die achterd de bout zit waar je de flens mee vastdraaid.
ten tweede kan er een slijtplek in de flens zitten die er voor zorgt dat de keering kan blijven lekken.
Remedy. keering een stukje verder slaan, of misschien iets minder ver dan voorheen, of de flens repareren met een SPIDY SLAVE. deze omhulsel sla je over de flens en zorgt dat deze rondom weer glad is.
je kunt ook een beter flens halen natuurlijk.
Anton
ten tweede kan er een slijtplek in de flens zitten die er voor zorgt dat de keering kan blijven lekken.
Remedy. keering een stukje verder slaan, of misschien iets minder ver dan voorheen, of de flens repareren met een SPIDY SLAVE. deze omhulsel sla je over de flens en zorgt dat deze rondom weer glad is.
je kunt ook een beter flens halen natuurlijk.
Anton
Re: moedeloos...
Volgens mij wordt ik nu nog moedelozer......
Dat is wellicht een oplossing... En ik maar denken dat die vilten keerringen er zaten om de druk te verdelen ofzo... en ik had ze toch niet voorradig.
Ok weer een klusje erbij op de lijst (wel onderaan). Als het vervangen van het vilt niet helpt, dan kijk ik wel wat voor iets zo'n spidy slave is...
Bedankt, die viltjes vervangen valt wel mee nu ik weet hoe ik de aandrijfassen het gemakelijkste los krijg en als ik het me goed kan herrineren hoeft hiervoor de olie niet uit de bak he? De flens blijft op zijn plaats en tussen de flens en de as zal niet veel lekken. Of moet de bak dan wel leeg?
Guido
Dat is wellicht een oplossing... En ik maar denken dat die vilten keerringen er zaten om de druk te verdelen ofzo... en ik had ze toch niet voorradig.
Ok weer een klusje erbij op de lijst (wel onderaan). Als het vervangen van het vilt niet helpt, dan kijk ik wel wat voor iets zo'n spidy slave is...
Bedankt, die viltjes vervangen valt wel mee nu ik weet hoe ik de aandrijfassen het gemakelijkste los krijg en als ik het me goed kan herrineren hoeft hiervoor de olie niet uit de bak he? De flens blijft op zijn plaats en tussen de flens en de as zal niet veel lekken. Of moet de bak dan wel leeg?
Guido
Re: moedeloos...
Hoi,
Mijn Land Rover lekt geen olie, maar bakent zijn territorium af. De buren houden inmiddels angstvallig 'mijn' plekje vrij, want ze willen geen vlekken voor de deur
Groetjes Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
Mijn Land Rover lekt geen olie, maar bakent zijn territorium af. De buren houden inmiddels angstvallig 'mijn' plekje vrij, want ze willen geen vlekken voor de deur
Groetjes Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
Re: moedeloos...
HEe martijn ,
De klok (diff) hoeft er niet uit hoor! En een keeringtje vervangen is niet moeilijker of meer werk dan je remschoenen martin dus dat kun je gewoon voor de deur doen
Cheers Bowy
De klok (diff) hoeft er niet uit hoor! En een keeringtje vervangen is niet moeilijker of meer werk dan je remschoenen martin dus dat kun je gewoon voor de deur doen
Cheers Bowy