Nog steeds geen chassisnummer

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
andre109

Nog steeds geen chassisnummer

Bericht door andre109 »

Alle goede tips ten spijt, maar ik heb nog steeds mijn chassisnummer niet gevonden voor mijn ex-KL 109. Zoals eerder gezegd laatst gekeurd door de RDW alles ok, behalve dat het chassisnummer weggerot was. Op die plek zat een hijsoog, waar in de loop der jaren allerlei troep en bagger in was gelopen. Berry reageerde door de zeggen dat er vermoedelijk een tweede chassisnummer een eindje verderop zou staan. Ik heb hem nog niet gevonden. Weet iemand een exacte locatie??? We zoeken ons suf.
Andre
Disco

Re: Nog steeds geen chassisnummer

Bericht door Disco »

Andre ik weet dat de politie ook wel eens een fiscaal onderzoek doet men kan dan d.m.v.röntgen stralen.
Ik weet natuurlijk niet of ze welwillend zijn maar je zou het kunnen vragen.
Wat je ook kan proberen even RB te BR bellen hij keurt vrij veel van deze auto's dus zal dit ook wel eens aan de hand hebben gehad.

Groeten Theo Kaufmann/Disco
driver110

Bericht door driver110 »

Haaaaiii!

Heb je op plekken als op de/ in de stoelbakken, achter/ in het zekeringenkastje, onder de motorkap of tussen de motor onderdelen gekeken?
Je moet naar een zilver plaatje kijken met daarop het landrover logo en wat zwarte tekst gedeelten.
Ongeveer 5,5 x 5,5 cm

Mogelijk is dit plaatje ondertussen flink groen geverft en zie je alleen zo'n 4-kant plaatje zitten zonder tekst.

Anders zou ik het ook niet weten.

Heeeel veeel suc6 toegewenst, man!

Marco
Victor Rutten

Bericht door Victor Rutten »

Bij mijn vorige ambulance stond er een tweede nummer ingeslagen ongeveer 5 cm boven het originele, net boven het sleepoog.

Bij mijn huidige ambulance kan ik er echter maar een vinden.

Groeten, en succes, Victor
Victor Rutten

Bericht door Victor Rutten »

Ook al eens gehoord dat het nummer op de bovenkant van de rechter chassisbalk geslagen was.

Mischien daar zelf in slaan en een beetje bewerken met zuur zodat het een beetje roestig lijkt?

Groet, Victor
andre109

Bericht door andre109 »

We blijven zoeken naar het nummer. Bedankt voor de reacties. Ik ga gelijk Ron B mailen. Ik hou jullie op de hoogte. De LR is te goed om hem te gebruiken als plantenbak of modderbeest. Er moet gewoon een kenteken op #@%%&^$@$%^&!
Andre
jo.forster

Bericht door jo.forster »

bij mijn 88 zit een plaatje; als je voor de auto staat op de binnen kant van de gril daar waar ik de accu heb zitten en een massakabel. heb natuurlijk ook een onder op de balk zitten.
bij de oude 109 van ons zat er ook een op de zit bak onder de bestuurders stoel aan de deurkant. het waren 5x7cm plaatjes met popnagels vastgezet.
jo fo
andre109

Bericht door andre109 »

Had jij een militaire 109, jo? Bij de bestuurdersstoel van mijn 109 staat wel een plaatje maar daarop geen chassisnummer.
Andre
jo.forster

Bericht door jo.forster »

ja, maar een van de luchtmacht blauw zijn zeer zelzaam de 109 is via een het leger naar een bouwbedrijf en een boten handel bij ons terecht gekomen en nu verkocht en moet nu in het noorden rijden (groningen-friesland) was een pickup met vast kapje twee personen. meer weet ik niet meer. de 88 heeft het voor onderzitten maar dat is geen militair voertuig.

jo fo
Anton

Bericht door Anton »

staat het nummer niet op je remhuis?

Anton
andre109

Bericht door andre109 »

Remhuis? Waar bedoel je precies? Het remhuis van de handrem?
Andre
Ernst

Bericht door Ernst »

Ik heb hetzelfde gehad. Geen paniek, ik ga je geruststellen.

Mijn nummer was ook weggerot onder het sleepoog. Dat wist ik voordat ik naar de RDW ging. Daarom heb ik bij het betreffende keuringsstation alvast een aanvraag gedaan voor het opnieuw inslaan van een chassisnummer.
Daar had ik (in tegenstelling tot wat anderen beweerden GEEN politieonderzoek of iets dergelijks voor nodig.
Ik heb mijn aanschafpapieren meegenomen naar de RDW en daar is het chassisnummer helemaal nageplozen. Ze keken of de letters en cijfers overeenkwamen met de daarbij horende eigenschappen zoals dieseluitvoering, pick-up, bouwjaar, type 109 of 88, noem het maar op. Alles bleek te kloppen, dus wat gebeurde er: het originele chassisnummer werd op een andere plek (in mijn geval op de chassisbalk boven het rechterachterwiel) opnieuw ingeslagen en gratis anti-roest behandeld (kwastje smeerolie). Het oude verrotte nummer werd nog verder onleesbaar gemaakt en klaar was Ernst.
Dit gaat jou ook lukken, mark my words!
Succes ermee!
Een groet van Ernst
andre109

Bericht door andre109 »

Zulke berichten geven de burger moed! Je wordt er niet vrolijk van als de RDW niet gelijk een kenteken afgeeft, maar ik wacht hun bemoeienissen maar af. Ze hadden beloofd een navraag te doen bij defensie (controle asnummers, baknummer en zo) of anders een ets-proef. Ik wacht af en hou jullie op de hoogte.
Andre
Dave

Bericht door Dave »

Een gratis antie-roest behandeling? Door olie over blank metaal te smeren o.k., maar om olie over tectiel te smeren?
Bij mijn wagen lost de tectiel op op plaatsen waar olie komt. Na enkele keren rijden door zand, waterplassen op de weg e.d. spoelt de olie weg, spoelt ook de tectiel weg en gaat een nog groter stuk metaal corroderen.

Groeten,

Dave Frecnken
Plaats reactie