Mooi Balen..........
Mooi Balen..........
Heb vanavond mijn gebroken steekas gedemonteerd. Volgens de 50/50 regeling ,begonnen links en ja idd die was nog heel.... Dus toen rechts, deze wou er niet uit. Waarschijnlijk gebroken en getordeerd vast in het diff dus
Dus stuk profielstaal aan de steekas gelast en groot breekijzer ertegenaan en na een halfuurtje gaf hij op en brak hij los en kwam eruit gezet. Helaas bleeft er een stuk getordeerde spiebaan in het diff achter. Dus diff er ook nog uit. Dit stuk is er helaas met geen mogelijkheid uit te krijgen (heb dit al eerder gehad, dus heb waarschijnlijk straks een 2e presse-papier )
Mooi balen dus!
Ben nu dus op zoek naar een diff (10 spline) met de korte voor steekas. Of eventueel een hele as? Wie heeft nog eentje liggen waar ie vanaf wil?
Cheers Bowy
ps een voordeel, er zat nog geen enkel boutje vastgeroest
Dus stuk profielstaal aan de steekas gelast en groot breekijzer ertegenaan en na een halfuurtje gaf hij op en brak hij los en kwam eruit gezet. Helaas bleeft er een stuk getordeerde spiebaan in het diff achter. Dus diff er ook nog uit. Dit stuk is er helaas met geen mogelijkheid uit te krijgen (heb dit al eerder gehad, dus heb waarschijnlijk straks een 2e presse-papier )
Mooi balen dus!
Ben nu dus op zoek naar een diff (10 spline) met de korte voor steekas. Of eventueel een hele as? Wie heeft nog eentje liggen waar ie vanaf wil?
Cheers Bowy
ps een voordeel, er zat nog geen enkel boutje vastgeroest
Re: Mooi Balen..........
het was al een tijd rustig.
Ach hebbie weer wat te doen.
weet een van jullie op wat voor nummer een schakeldraad en op wat voor nummer de aarde moet(op een relais uiteraard) ge kunt kiezen uit 30....85........86.......87...bingo, tja ik moet nog ergens een kattebel hebben liggen.
na enige tijd heb ik mij voorgenomen om mijn mistlampen aan te sluiten aangespoord door de kids die het weerbericht op de voet volgen,pap het kan gaan misten maggie wel opschieten!
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Ach hebbie weer wat te doen.
weet een van jullie op wat voor nummer een schakeldraad en op wat voor nummer de aarde moet(op een relais uiteraard) ge kunt kiezen uit 30....85........86.......87...bingo, tja ik moet nog ergens een kattebel hebben liggen.
na enige tijd heb ik mij voorgenomen om mijn mistlampen aan te sluiten aangespoord door de kids die het weerbericht op de voet volgen,pap het kan gaan misten maggie wel opschieten!
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Bowy,
Als de rest nog goed is kun je ook dit tandwiel met inwendige splines vervangen door een goede van jouw collectie "opgeblazen" diffs. Het is toch het voordiff, en dit tandwiel luistert wat minder nauw.
Dennis B.
Als de rest nog goed is kun je ook dit tandwiel met inwendige splines vervangen door een goede van jouw collectie "opgeblazen" diffs. Het is toch het voordiff, en dit tandwiel luistert wat minder nauw.
Dennis B.
dan ligt het nog aan het relais als het goed is staat er een tekkening op
30 min
85 schakeldraad
86 pus
87 naar mistlamp
maar het licht er aan of je relais zo geschakeld wordt kan dus ook anders zijn
sucsess
30 min
85 schakeldraad
86 pus
87 naar mistlamp
maar het licht er aan of je relais zo geschakeld wordt kan dus ook anders zijn
sucsess
Hoi John, Als je nog een Salisbury vooras hebt liggen houdt ik mij natuurlijk van harte aanbevolen...........
En idd ik heb een vooras nodig
Cheers Bowy
En idd ik heb een vooras nodig
Cheers Bowy
Hoi Dennis,
Ik denk dat dit niets wordt, want mijn collectie heb ik een tijdje terug afgevoerd met de gedachte dat je toch niet zelf diffs kunt repareren/stellen Dus ben echt op zoek naar een andere........
Groetjes Bowy
Ik denk dat dit niets wordt, want mijn collectie heb ik een tijdje terug afgevoerd met de gedachte dat je toch niet zelf diffs kunt repareren/stellen Dus ben echt op zoek naar een andere........
Groetjes Bowy
Re: Mooi Balen..........(Yes een complete as gevonden!!)
Yes, Heb een complete achteras op de kop getikt! Bedankt voor je snelle reactie Jurjen!
Nu nog even ophalen en dan kan ik zondag weer rijden. (Komt iemand toevallig nog langs Wijhe en gaat naar Groningen????)
Cheers Bowy
Nu nog even ophalen en dan kan ik zondag weer rijden. (Komt iemand toevallig nog langs Wijhe en gaat naar Groningen????)
Cheers Bowy
Re: Mooi Balen..........(Yes een complete as gevonden!!)
moet natuurlijk zijn VOORas op de kop getikt NIET achteras........... oeps foutje, maar ach ik heb er wel 1!!!
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Wat doe jij allemaal met een onverwoestbare landrover dat je alles toch kapot krijgt?
De kunst is toch om door terrein heen te gaan en het materiaal heel te houden.
Ik zie je al rijden door afrika met een collone vrachtwagens achter je vol met reserve onderdelen......haha

Martin
[people.zeelandnet.nl]
De kunst is toch om door terrein heen te gaan en het materiaal heel te houden.
Ik zie je al rijden door afrika met een collone vrachtwagens achter je vol met reserve onderdelen......haha

Martin
[people.zeelandnet.nl]