Laatste 10 Lightweights verkocht?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RRonald

Laatste 10 Lightweights verkocht?

Bericht door RRonald »

Krijg net de uitslagenlijst van Domeinen binnen. Ze hebben vorige week nog tien Lightweights verkocht en ik vroeg me af of dit nu echt de laatste waren. Aan de prijzen te zien lijkt het er wel op, want die zijn aanzienlijk!
De 'goedkoopsten' waren tevens de jongsten (1982) en brachten 2.611 en 2.525 Euro op. Voor de duurste betaalde de nieuwe eigenaar (handelaar?) 3615 eurootjes...
Anton

Re: Laatste 10 Lightweights verkocht?

Bericht door Anton »

er komen vast nog wel een paar tevoorschijn dit jaar. en deze zullen zeker nog meer opbrengen.
volgens Eric stond er ook een lw die waarschijnlijk gecanibaliceerd was voor spareparts.

Soesterberg zal niet meer zijn wat het geweest is.............. snik!

Wat je waarschijnlijk beter kunt doen is een lw kopen van iemand die zijn lw zat is.
als je goed zoekt vind je ze goedkoper dan in Soesterberg.
Apk klaarmaken moest je toch al ook al kwam de auto van Soesterberg.
roesten doen ze beide dus ook dat probleem moets je tackelen.
tweedehands zit je niet met RDW problemen, die ondanks dat het leerzame momenten kan opleveren een hoop rompslomp kan zijn.
Grootste voordeel van tweedehands kopen is dat je de auto beter kan beoordelen.
loopt de motor rijd hij, remt hij. (bij domeinen is dat altijd maar afwachten.)
Kilometer moet je niet naar kijken want ook bij domeinen kloppen deze niet met de werkelijk gereden kilometers. (misschien wel met de mototkilometers.)
Nadeel kan zijn dat de auto soms verre van orgineel is als je hem tweedehands koopt,wat soms wel is jammer is.
De auto van domeinen is wel puur. En als je echt geluk hebt in nieuw staat.
Zoals een ambulance met slechts 700 kilometer op de teller en de kussens nog netjes achterin de ambulance gestappeld.

groetjes Anton

Anton
RRonald

Bericht door RRonald »

Super bedankt voor je informatie, maar ik heb er vorig jaar al een gekocht bij een particulier die 'm weer van Domeinen (4/2002) had gekocht. Puntgave en pure auto (nieuwe motor, bak, radiateur, glanzende fuseekogels) op wat laswerk aan de voetenbakken na. Ik betaalde 2.000 Euro en heb een mooiere auto dan die ik op de afgelopen veilingen heb zien staan.
Soesterberg wordt inderdaad een minder mooi dorp...
Hopelijk heeft iemand anders iets aan je uitleg!

Groeten,

Ronald
The_Dude

Bericht door The_Dude »

Als het goed is komen er volgende maand nog 15 en dan schijnen ze echt op te zijn.
Bij de domeinen kan je goed slagen, heb er een leuke lw voor weinig centen weggehaald. Maar of het er zuiver aan toe gaat vraag ik me af en toe af, of zou het echt toeval zijn

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Aart de 2e

Bericht door Aart de 2e »

Waar waar waar (die ambu dan he?)??
Anton

Bericht door Anton »

O, die ambulance... dat is al meer dan twee jaar geleden. net toen de hertse een beetje begon en de prijzen richting belachelijk gingen.
De 109 ging net als een lichtweight van '76 (895000015A, echt een van de eerste.)
resp 4000 en 2000 weg (guldens dan he'.)

ik heb toen een ambulance met voor en achterschade bij een Handelaar gekocht en die opgeknapt, ik was toen wel het dubbele kwijt, maar was wel een leuk project.

Anton
Marchel Gerbers

Niet bang worden volgd jaar volgt de 110

Bericht door Marchel Gerbers »

Hallo Ronald,

Niet direkt bang worden. In Enegland worden ook nog veel ex-nato lightweights aangeboden met het stuur links en Ron heeft er vast ook nog wel een paar op voorraad.

Het nederlandse leger heeft dit voorjaar ook de 110 landrovers uit Afganistan verkocht. Volgend voorjaar (en misschien wel eerder) komt het leger weeer terug uit Irak. Deze Laro's worden waarschijnlijk ook direkt weer verkocht. Het is iets nieuwer, iets groeter en iets luxer

Ik denk dat er i.v.m. de bezuingingen van defensie nog voldoende Laro's aangeboden worden.

Marchel
Plaats reactie