HELP!
Ik heb afgelopen zaterdag mijn 'oude' kop van mijn 6 cil. naar de revisieboer gebracht voor het inzetten en inslijpen van nieuwe kleppen, vlakken en persen. Ik had nog een setje nieuwe kleppen maar dat zijn de gewone. Nu vroeg ik hem of hij ook aan geharde kon komen ivm evt overgaan op gas en ongelode benzine. Zijn antwoord was dat je dat niet bij de ingaande kleppen maar bij de uitgaande kleppen moest doen. ik heb er het weekend over nagedacht maar het komt mij vreemd over omdat ik het idee heb dat juist de inlaatkleppen gesmeerd wroden door de benzine en dus het meest te lijden schijnen te hebben van overgang naar gas...
kan iemand hier licth op laten schijnen dan kan ik hem vandaag bellen alsnog op zoek te gaan naar geharde kleppen...
hartelijk dank,
Johan
HELP vraagje over geharde kleppen
Re: HELP vraagje over geharde kleppen
Johan,
zijn redenatie zal geweest zijn dat de hetere uitlaatgassen sneller verbrandde kleppen opleveren.
Vanuit die optiek zou hij gelijk hebben.
Echter om de bijwerkingen van een mindere smering te verminderen zou ik alle kleppen vervangen door geharde.
Neem even contact op met Vis in Scheveningen ivm prijs en levering.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
zijn redenatie zal geweest zijn dat de hetere uitlaatgassen sneller verbrandde kleppen opleveren.
Vanuit die optiek zou hij gelijk hebben.
Echter om de bijwerkingen van een mindere smering te verminderen zou ik alle kleppen vervangen door geharde.
Neem even contact op met Vis in Scheveningen ivm prijs en levering.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam