HELP:motor (-conversie???) +advies gezocht
HELP:motor (-conversie???) +advies gezocht
Vandaag vol goede moed naar Den Hout getogen, nadat de Land Rover S3 benzine uit '78 mijn vriendin en mij gisteren na 3137 km weer thuis had gebracht van onze vakantiebestemmingen in Tsjechie.
Veel zin om weer eens lekker terrein te rijden en mensen te spreken. Die paar kilometertjes konden er ook nog wel bij, tenminste.........
Ik wist dat de auto na dik drie weken intensief gebruik wel wat onderhoud nodig had, maar ik had niet verwacht dat dit zou gebeuren. Nadat we op de A27 bij Schiebeek hadden getankt en weer verder wilden liep de motor hoorbaar op niet alle cilinders. Omdat ik het allemaal niet vertrouwde en er ook koelvloeistof uit de radiatordop kwam de ANWB gebeld. Deze was gauw met de conclusie niet verder te rijden. Waarschijnlijk was een klep verbrand, er kwam compressie via de carburateur naar buiten. Hij zou ons een stuk richting Amersfoort slepen, waarna we het laatste stuk zelf moesten doen.
Uiteindelijk ook thuisgekomen, waar ik de motor eerst heb af laten koelen voordat ik het gereedschap te hand kwam. De uitslag was zwaar BALEN. De koppaking was tussen de eerste en tweede cilinder grotendeels verdwenen, maar nog erger was dat zowel het blok als de kop tussen deze beide cilinders is GESCHEURD!!!
Over de kop baal ik nog het meest aangezien dit een een gemodificeerde kop (compresssie 8:1) van Turner is en ik deze nog heel zo lang niet heb. Weet iemand of deze kop nog gereviseerd kan worden?? Het is gietijzer en dat geeft nogal wat problemen met lassen, geloof ik.
Weet iemand verder of een 2,5l benzinemotor uit een 90/110 een straight-swap is om in mijn serie3 te zetten, wat doet deze motor qua vermogen??
Heeft iemand een 2,25l/2,5l benzinemotor (liefst 5x gelagerd) in de weg staan in zijn/haar schuur die hij/zij voor een mooi prijsje kwijt wil??? IK HOOR HET GRAAG WANT ZIT ERG OMHOOG!!
Greetz,
een aangeslagen Maarten
Re: HELP:motor (-conversie???) +advies gezocht
Das balen zeg .
Een goed revisie bedrijf kan de kop nog wel fixen denk ik maar 100% zeker ben ik niet. Zoek eens in de goeden gids naar manessen in soesterberg. Das echt een van de betere.
Revisie koppen en blokken kan je voordelig bij www.paddockspares.com kopen.
Over conversies kan ik je weinig vertellen.
Suc6
Groet,
MArtijn
[landrover.mine.nu]
Een goed revisie bedrijf kan de kop nog wel fixen denk ik maar 100% zeker ben ik niet. Zoek eens in de goeden gids naar manessen in soesterberg. Das echt een van de betere.
Revisie koppen en blokken kan je voordelig bij www.paddockspares.com kopen.
Over conversies kan ik je weinig vertellen.
Suc6
Groet,
MArtijn
[landrover.mine.nu]
Re: HELP:motor (-conversie???) +advies gezocht
Beste Maarten,
Ik heb 8j geleden een 2.5 TD (1987) in mijn LR 88III geplaatst, lastige klus maar te doen. Ben zeer tevreden en heb geen problemen met aandrijftrijn en mijn koelproblemen zijn ook opgelost.
Indien je vragen hebt, laat mij het weten op: van.heiningen@wanadoo.nl
Groet,
Arjan.
Ik heb 8j geleden een 2.5 TD (1987) in mijn LR 88III geplaatst, lastige klus maar te doen. Ben zeer tevreden en heb geen problemen met aandrijftrijn en mijn koelproblemen zijn ook opgelost.
Indien je vragen hebt, laat mij het weten op: van.heiningen@wanadoo.nl
Groet,
Arjan.