Tinkerbell's opknapbeurt, dag 9
Tinkerbell's opknapbeurt, dag 9
Het uitrusten op zondagavond bleek een goeie keus te zijn.
Het werken bij de huidige tropisch temperaturen vreet energie en is nu beter vol te houden.
Een aardig productieve dag gehad:
- het Zinkwerk ontdaan van onderdelen en aanslag en geschilderd
- de achterbak aan de buitenkant geschuurd, bijgewerkt, geschuurd, geprimerd én geschilderd
- wat klein freubelwerk op het midden van de dag gedaan
Voor vandaag staat er weer een stuk montage op het programma.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Het werken bij de huidige tropisch temperaturen vreet energie en is nu beter vol te houden.
Een aardig productieve dag gehad:
- het Zinkwerk ontdaan van onderdelen en aanslag en geschilderd
- de achterbak aan de buitenkant geschuurd, bijgewerkt, geschuurd, geprimerd én geschilderd
- wat klein freubelwerk op het midden van de dag gedaan
Voor vandaag staat er weer een stuk montage op het programma.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Re: Tinkerbell's opknapbeurt, dag 9
Aad,
Als je wil kan dat inderdaad.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Als je wil kan dat inderdaad.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Re: Tinkerbell's opknapbeurt, dag 9
Is oké.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Re: Tinkerbell's opknapbeurt, dag 9
Mijn project staat op dit moment aardig stil.
Vrijdagochtend spullen besteld en zaterdag waren ze er niet, dus dat viel tegen.
Zaterdag weinig gedaan beetje bij de garage geholpen, beetje van het weer en de chevy genoten.
Zondag de bulkhead netjes gemaakt en gevijlt(warm!!!!) gelijk de bulkhead voorzien van antidreun.
Radiator geplaatst conclusie er zit een lekje in dus dat zit weer lekker mee.
Misschien vanavond een nieuwe snaar plaatsen en de oliekoeler volledig verwijderen. Weet al bijna zeker dat er iets van olie ook gaat lekken
Maar who cares? voorlopig rij ik toch nog niet.
Maandag post ontvangen door omstandigheden geen zin om iets te doen.
Als ik nieuws heb dan plaats ik het wel weer.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Vrijdagochtend spullen besteld en zaterdag waren ze er niet, dus dat viel tegen.
Zaterdag weinig gedaan beetje bij de garage geholpen, beetje van het weer en de chevy genoten.
Zondag de bulkhead netjes gemaakt en gevijlt(warm!!!!) gelijk de bulkhead voorzien van antidreun.
Radiator geplaatst conclusie er zit een lekje in dus dat zit weer lekker mee.
Misschien vanavond een nieuwe snaar plaatsen en de oliekoeler volledig verwijderen. Weet al bijna zeker dat er iets van olie ook gaat lekken
Maar who cares? voorlopig rij ik toch nog niet.
Maandag post ontvangen door omstandigheden geen zin om iets te doen.
Als ik nieuws heb dan plaats ik het wel weer.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Tinkerbell's opknapbeurt, dag 9
hela martijn,
wat ga jij doen met die oliekoeler als je hem eruit hebt? mijn 6 pitter word nogal warm met dit weer, zelfs zonder thermostaat loopt ie tegen het rood aan dus een extra koelertje kan geen kwaad lijkt me. weet iemand (aad misschien?) of ik op mijn 6 pitter zondermeer ie koeler kan plaatsen??
groet
Janzzen
wat ga jij doen met die oliekoeler als je hem eruit hebt? mijn 6 pitter word nogal warm met dit weer, zelfs zonder thermostaat loopt ie tegen het rood aan dus een extra koelertje kan geen kwaad lijkt me. weet iemand (aad misschien?) of ik op mijn 6 pitter zondermeer ie koeler kan plaatsen??
groet
Janzzen
Re: Tinkerbell's opknapbeurt, dag 9
Heb de oliekoeler straks over inclusief thermostaat en leiding.
Voor de rest wel compleet.
Er is wel een leiding gesneuveld....
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Voor de rest wel compleet.
Er is wel een leiding gesneuveld....
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: updated
Hoi Jorrit,
De nederlandse site is meestal wel up2date.
Alleen de laatste tijd komt het er niet van , of ik heb geen tijd/zin door het warme weer. Als het weer wat minder word zal ik de boel eens opfrissen en misschien werk ik de engelse site dan ook gelijk bij. Er zitten nog meer dingen die ik erbij of eraf wil hebben maar dat komt binnenkort wel weer.
Mijn project staat op dit moment vrij stil er heb nog wel wat foto's maar nog niet echt intressant om een verslagje van te schrijven. Dus nog even geduld.
Moet zeggen dat het de laatste tijd wat minder ging, veel onderdelen vielen tegen of gingen stuk, dan moet ik weer zoeken en vervangen, en om eerlijk te zeggen had ik er ff genoeg van en ben ik wat meer van het weer gaan genieten.
Ben inmiddels wel zover dat de motor/bak/assen aangesloten zijn.
De radiator is aangesloten maar is vermoedelijk lek dus die moet ik ook nog maken. De oliekoeler is er inmiddels ook af maar moet de conversie nog afmaken, stukje ertussen uit en plug in het carter draaien.
De bulkhead ziet er vrij netjes uit(nieuwe stukken ingelast) het roest is 98% weg.
Heb er gelijk een goede coating over gedaan en afgesloten met antidreun, scheelt weer wat herrie. De brandstof is ook aangesloten. Het dashbord ligt nog los het contactslot in wel aangesloten. Inlaat en uitlaat zijn ook nog niet aangesloten.
Pendalen missen ook nog stuur mist nog dus rijden zit er nog even niet in.
Ik vind het wel erg jammer want dit is het ideale weer om zonder kap te rijden.
Maar ja elk weekend plan ik om de motor te starten maar dan komt er weer niks van. Belangrijke onderdelen breken af, en die breken dan altijd af vlak voordat de winkels sluiten. Misschien dat ik het dit weekend red als ik er eens goed voor ga.
Zal in ieder geval de accu-booster een weekendje lenen. Het lijkt mij heel leuk om een filmpje te maken van de 1e start ... kijken of ik dat kan realiseren.
Ik hou het hier wel op de hoogte.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
De nederlandse site is meestal wel up2date.
Alleen de laatste tijd komt het er niet van , of ik heb geen tijd/zin door het warme weer. Als het weer wat minder word zal ik de boel eens opfrissen en misschien werk ik de engelse site dan ook gelijk bij. Er zitten nog meer dingen die ik erbij of eraf wil hebben maar dat komt binnenkort wel weer.
Mijn project staat op dit moment vrij stil er heb nog wel wat foto's maar nog niet echt intressant om een verslagje van te schrijven. Dus nog even geduld.
Moet zeggen dat het de laatste tijd wat minder ging, veel onderdelen vielen tegen of gingen stuk, dan moet ik weer zoeken en vervangen, en om eerlijk te zeggen had ik er ff genoeg van en ben ik wat meer van het weer gaan genieten.
Ben inmiddels wel zover dat de motor/bak/assen aangesloten zijn.
De radiator is aangesloten maar is vermoedelijk lek dus die moet ik ook nog maken. De oliekoeler is er inmiddels ook af maar moet de conversie nog afmaken, stukje ertussen uit en plug in het carter draaien.
De bulkhead ziet er vrij netjes uit(nieuwe stukken ingelast) het roest is 98% weg.
Heb er gelijk een goede coating over gedaan en afgesloten met antidreun, scheelt weer wat herrie. De brandstof is ook aangesloten. Het dashbord ligt nog los het contactslot in wel aangesloten. Inlaat en uitlaat zijn ook nog niet aangesloten.
Pendalen missen ook nog stuur mist nog dus rijden zit er nog even niet in.
Ik vind het wel erg jammer want dit is het ideale weer om zonder kap te rijden.
Maar ja elk weekend plan ik om de motor te starten maar dan komt er weer niks van. Belangrijke onderdelen breken af, en die breken dan altijd af vlak voordat de winkels sluiten. Misschien dat ik het dit weekend red als ik er eens goed voor ga.
Zal in ieder geval de accu-booster een weekendje lenen. Het lijkt mij heel leuk om een filmpje te maken van de 1e start ... kijken of ik dat kan realiseren.
Ik hou het hier wel op de hoogte.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]