hoi allemaal,
heeft iemand een idee waarom ik mijn uitlaat van mij 200tdi (de bocht die na/aan de turbo komt) niet van staal zou kunnen maken ipv van gietijzer (waarvan hij nu is gemaakt) de bocht komt nu niet goed uit voor mijn auto, maar gietijzer is zo slecht te bewerken. dus kan ik de gietijzere probleemloos vervangen door een stalen?
Alvast bedankt
Groetjes Jorrit, LR 110 2,5D RHD Hardtop "Annabel".
[members.home.nl]
uitlaatbocht
Re: uitlaatbocht
Jep lijkt me geen, punt! Uitlaten kun je van elk soort materiaal maken........(Gietijzer geleid warmte natuurlijk wel op een andere wijze, maar volgens mij maakt dat in dit geval niet zo heel veel uit.......)
Groetjes Bowy
Groetjes Bowy
Jorrit,
naar mijn idee kan dat inderdaad.
Maak er wel een hitteschild op om te voorkomen dat alles rondom verbrand cq smelt.
De reden dat het origineel een gietijzeren stuk is, Bowy had dat bij het rechte eind, is in verband met de trage warmte afgifte van gietijzer.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
naar mijn idee kan dat inderdaad.
Maak er wel een hitteschild op om te voorkomen dat alles rondom verbrand cq smelt.
De reden dat het origineel een gietijzeren stuk is, Bowy had dat bij het rechte eind, is in verband met de trage warmte afgifte van gietijzer.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Aanvulling,
Volgens mij moet het ook even allemaal vastgebakken worden Ken wel iemand die dat klusje voor je kan klaren Je belt maar!
Groetjes Bowy
Volgens mij moet het ook even allemaal vastgebakken worden Ken wel iemand die dat klusje voor je kan klaren Je belt maar!
Groetjes Bowy
Je kunt dit gietstuk goed bewerken indien de juiste bewerkingsvolgorde en gereedschap gebruikt.
Ik heb ivm de beschikbare ruimte er een stuk tussenuit gezaagd en de twee delen iets verdraaid weer aan elkaar gelast. Speciale electroden voor gietijzer/staal kopen, beide delen kersrood stoken met autogeen lasapparaat dan electrisch lassen. In een kistje met houtkrullen/of steenwol langzaam laten afkoelen.
Mijn SIII rijd er alweer 10 jaar mee zonder problemen.
Ik weet niet of je hem uit staal kunt maken.
Succes !!
Arjan
Ik heb ivm de beschikbare ruimte er een stuk tussenuit gezaagd en de twee delen iets verdraaid weer aan elkaar gelast. Speciale electroden voor gietijzer/staal kopen, beide delen kersrood stoken met autogeen lasapparaat dan electrisch lassen. In een kistje met houtkrullen/of steenwol langzaam laten afkoelen.
Mijn SIII rijd er alweer 10 jaar mee zonder problemen.
Ik weet niet of je hem uit staal kunt maken.
Succes !!
Arjan