olietemp disco

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
andre

olietemp disco

Bericht door andre »

Ik heb een probleem(pje) met de disco van m'n vader
na een kilometer of 30 bij een buitentemperatuur boven de 30 graden gaat het lampje van de versnellingsbakolie branden (automaat).
verder lijkt er niks mis de garage heeft de olie al 2 x vervangen, ziet er prima uit en ruikt ook goed.
De garage heeft geen iedee wat er aan de hand is maar ik heb het iedee dat ze nog niet eens weten waar de diesel in moet ;-)
Kan iemand helpen.

Gegevens van de auto:

SAL Manufacturer code: Land Rover
LT Model: Discovery Series II
G Wheel base: 100 inch
M Body type: 4-door station wagon (LW
9 Engine type: 2.5 litre Td5 diesel, exhaust gas recirculation (EGR)
4 Steering and transmission: Left-hand drive (LHD), 3-speed or 4-speed automatic
Y Model year: 2000
A Assembly location: Solihull, UK

groeten uit een stikheet Frankrijk

Andre en Pamela A (een hele mooie SIII uit 80)
Danny van Leeuwen

Re: olietemp disco

Bericht door Danny van Leeuwen »

Je geeft het in de titel al aan, waarschijnlijk wordt de temperatuur van de olie erg hoog. Een automaat wordt zeker met deze extreem hoge buitentemperaturen erg heet, en heeft dus een hoop koeling nodig. Zorg dus dat er voldoende olie in zit (peilen met draaiende motor, koud), maar ook voldoende koelvloeistof in de radiateur, want ook daar zit een oliekoeler voor de automaat.

Succes ermee,
Danny.
Disco

Re: olietemp disco

Bericht door Disco »

Bel even wat dealers af een disco moet met deze buiten temp. geen problemen hebben als er al twee maal olie ververst is lijkt mij dit niet het probleem bel even met de ANWB die moeten toch ook kunnen helpen!
uit dit bericht blijkt dat internet mogelijk is waarom vraag je landrover Nederland niet wat de mogelijke oorzaak kan zijn.
Wees wel voorzichtig een versnellingbak is een dure grap(en zeker in het buitenland).
Het is wel een vaststaand feit dat een automaat met name met zwaar trekken neiging heeft tot warm(zeer) lopen heeft in oudere wagens wordt er dan ook wel een een oliecooler bijgeplaatst.

Groeten Theo kaufmann/Disco(weer heelhuids terug in NL ietswat beneveld)
Plaats reactie