Help, ik ben in het bezit van een RR uit 1981. Voor deze auto heb ik onlangs een 2e versnellingsbak aan moeten schaffen. Op zich lukte dit. De bak, nog een echte 4-bak leek een zeer goeie, dit ook volgens de verkopende partij.
Tijdens een testrit bleek er echter een tik in de bak te zitten, na de tussenbak uit elkaar gehaald te hebben bleek het hoge gearing tandwiel op het middendif het probleem. Een van de tanden bleek grotendeels afgebroken.
Snel mijn oude bak opengemaakt en dit tandwiel erop gezet, leek prima maar blijkt niet te passen! Het tandwiel blijkt een andere vertanding te hebben in de nieuwere versies, 31 i.p.v. 28 tanden!
Wie kan mij helpen aan een juist tandwiel!
alvast bij voorbaat dank!
John Wagenaar
hoge gearing tussenbak
Re:he STRUIKROVER!!!
Hoi John,
Ik heb gisteren met Bernhard de schuur over de kop gehad, nu heeft hij er nog 2 juiste versn bakken liggen.
Alleen weet ik niet of hij het betreffende tand wiel "los" wil verkopen.
Ik heb ook voor je uitgezocht welk type bak je hebt, nl de eerdere bak "suffix b" dit is de eerdere bak met peilstok aan de bovenkant.
Ik hoop dat er hier op dit forum iemand is die je kan helpen aan dit tandwiel, kunnen we eindelijk weer eens lekker raggen.
Ik heb inmiddels weer een ander tussendiff geplaatst, andere steekassen, homokineten en voorste diff vervangen, oh ja ook m'n stuurhuis vervangen en m'n remklauwen gereviseerd. nu alleen nog weer m'n eigen reactiestangen er onder monteren (die met de knik) ik heb nu even gereden met de standaard reactiestangen, om te vernemen of de rechtuitstabiliteit (scrabble??) ook beter werd.
maar hij is totaal niet meer op de weg te houden levensgevaarlijk!
vandaag geen gesleutel, ik ga naar de Rizla racing day op Assen! lekker dagje ontspannen.
Sruikrover succes, groeten van Rangie
Ik heb gisteren met Bernhard de schuur over de kop gehad, nu heeft hij er nog 2 juiste versn bakken liggen.
Alleen weet ik niet of hij het betreffende tand wiel "los" wil verkopen.
Ik heb ook voor je uitgezocht welk type bak je hebt, nl de eerdere bak "suffix b" dit is de eerdere bak met peilstok aan de bovenkant.
Ik hoop dat er hier op dit forum iemand is die je kan helpen aan dit tandwiel, kunnen we eindelijk weer eens lekker raggen.
Ik heb inmiddels weer een ander tussendiff geplaatst, andere steekassen, homokineten en voorste diff vervangen, oh ja ook m'n stuurhuis vervangen en m'n remklauwen gereviseerd. nu alleen nog weer m'n eigen reactiestangen er onder monteren (die met de knik) ik heb nu even gereden met de standaard reactiestangen, om te vernemen of de rechtuitstabiliteit (scrabble??) ook beter werd.
maar hij is totaal niet meer op de weg te houden levensgevaarlijk!
vandaag geen gesleutel, ik ga naar de Rizla racing day op Assen! lekker dagje ontspannen.
Sruikrover succes, groeten van Rangie
Re:he STRUIKROVER!!!
Namens de Struikrover, de enige echte, veel plezier in Assen.
Bedankt voor je snelle reactie, ik ga er niet vanuit dat Bernard de tandwielen los wil verkopen, omdat dan zijn bakken incompleet zijn. In principe blijf ik op zoek naar het losse, 31-tandige, tandwiel.
Dan kunnen we tenminste 30 augustus een hoop plezier beleven.
Anders moet ik alleen maar in de lage gearring blijven rijden.
Wie kan mij helpen!
John Wagenaar
-de Struik Rover-
Bedankt voor je snelle reactie, ik ga er niet vanuit dat Bernard de tandwielen los wil verkopen, omdat dan zijn bakken incompleet zijn. In principe blijf ik op zoek naar het losse, 31-tandige, tandwiel.
Dan kunnen we tenminste 30 augustus een hoop plezier beleven.
Anders moet ik alleen maar in de lage gearring blijven rijden.
Wie kan mij helpen!
John Wagenaar
-de Struik Rover-