Tinkerbells opknapbeurt, dag X?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bob Nonnekens

Tinkerbells opknapbeurt, dag X?

Bericht door Bob Nonnekens »

He Aad, het blijft stil op jouw werkfront. Gaat alles nog naar wens? De moed niet verliezen hoor!
Als je even tijd/zin hebt prik dan weer eens een voortgangsrapport, we lezen het graag!

Groetjes,

Bob Nonnekens

('t Werkezeltje, SIII 88"Stawag)
Koene

Tinkerbell's opknapbeurt, dag 5, 6 en 7

Bericht door Koene »

Ja hoor Bob,

Alleen ben twee avonden zo moe geweest dat ik halverwege het lezen van de postings volledig tot mijn enkels afbrandde en de fut nog net op kon brengen om mijn bed te halen.

Goed even een kleine update dan:

Dag 5: Vandaag moeten alle voorbereidingen getroffen worden om morgen het elektrisch gedeelte terug te kunnen monteren.
Alle chassisdelen die daar in de buurt zitten bijgewerkt.
De Bulkhead geschuurd en gespoten.
Nog wat klein freubelwerk gedaan.
`s Avonds de bulkhead terugemonteerd.

Dag 6: Aad Groothuijzen en ik zijn de hele dag bezig geweest om het elektrisch gedeelte weer terug op de Bulkhead te monteren en alle noodzakelijke en wenselijke veranderingen door te voeren.
Alle verlichting van Tinkerbell is nu voorzien van een eigen zekeringenkast zodat storingen in de toekomst makkelijker zijn op te sporen.
Ook de schakelaars van de werklampen en mistlampen zijn veranderd, voor de APK moeten deze een herkenbare controlelamp op het dashboord hebben.
De nieuwe schakelaars hebben een controle lampje in de schakelaar.

Dag 7: Gisteren dus, de opbouw kan beginnen.
Nu kan deel voor deel alles aangepakt worden voor de wederop bouw.
De dorpel/deurpost heeft zijn plaats al gevonden, het tussenschot (achterkant zitbak) is schoongemaakt en geprimerd.
Bij de achterbak zijn alle slechte leggers verwijderd en is samen met de vervangende leggers schoongespoten.
De Breakfast is volledig kaal, met zinkverf gespoten en inmiddels geprimerd.
Tussen de bedrijven door nog wat kleine gerei onderhanden genomen.

Voor vandaag staat het verder onderhanden nemen van de achterbak op het programma.

Wellicht vanavond weer een update.

Tot dan,

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
AadG

Re: Tinkerbell's opknapbeurt, dag 5, 6 en 7

Bericht door AadG »

Lekker weertje om te verven, 30 graden en weinig wind.

Succes

Aad (van het draad)
Bob Nonnekens

Re: Tinkerbell's opknapbeurt, dag 5, 6 en 7

Bericht door Bob Nonnekens »

Wow!

Ik wil de naam van mijn 88" wel even aan jou (jullie) uitlenen! Hard gewerkt, complimenten. Ik ben reuze benieuwd naar het eindresultaat.
Veel succes met het uitlijnen van de carosseriedelen. Hopelijk wordt Tinkerbell weer redelijk waterdicht zodat je op dat front in de electra niet op storingenjacht hoeft te gaan.

Sterkte met de hitte en val niet flauw van de oplosmiddelen in de verf (dampt nu wel heel snel uit). Blijf drinken.

Groetjes,

Bob

('t Werkezeltje (kennelijk niet de enige, zie eerste zin), SIII 88"Stawag)
Plaats reactie