lier

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
marc (A)

lier

Bericht door marc (A) »

Vorige week stopte mijn lier er (bijna) spontaan mee tijdens een lier actie.

Volgens mij is alleen de motor stuk en een nieuwe is in pricipe zo geplaatst. De fabriekant zegt daar iets anders over, maar in principe kan ik iedere passende liermotor installeren.

Voor ik een andere motor bestel wil ik eigenlijk eerst weten of dit het enige punt is. Het is namelijk ook mogelijk dat de rem vast zit. Hoe kan je dit testen zonder eerst een andere motor te plaatsen?

In de vrijloopstand kan ik met enige moeite de rolpin beide kanten op ronddraaien.
Is dit een indicatie dat de rem niet vastzit of moet dit soepel rond kunnen draaien? (Hiervoor heb ik eingenlijk alleen de vrijloopstand gebruikt om de kabel af te rollen en weet niet meer of dit nu soepel ging of niet?
Serious IIa

Re: lier

Bericht door Serious IIa »

Als hij draait zit de rem niet vast...... Mag rustig een beetje zwaar gaan dan kun je bij het plaatsen van je nieuwe motor meteen het allemaal een beetje smeren

Groetjes bowy
Jorrit

Re: lier

Bericht door Jorrit »

het is op zich niet moeilijk om een motor van een lier te vervangen het is even een geklooi om alles weer op de plek te krijgen (dit schild ook nog per merk) maar het is goed te doen, misschien kan je met de motor eerst langs een revisiebedrijf, misschien hoef je niet gelijk een nieuwe. (ook afhankelijk van de leeftijd en de freqwentie van het gebruik).

succes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Plaats reactie