Gatverdamme.......

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sirmartin

Gatverdamme.......

Bericht door Sirmartin »

kijk ik even op de landrover site [www.landrover.com]
Zie ik de Defender op de foto ergens achterin rijden....... de enige nog echte terreinwagen. Verstoten door een de freelander omdat deze een lekker hoog fungehalte heeft? Wat is dit nu.......... Gaan auto's met een hoog kermis gehalte nu voor?

Is dit het einde van een tijdperk? zien we over 15 jaar alleen nog gestroomlijnt plastic rijden wat zich 4x4 durft te noemen?

Of heb ik te veel wijn op?
Martin
driver 110, Marco

Re: Gatverdamme.......

Bericht door driver 110, Marco »

Martin, martin, martin,

Maak je niet druk en geniet nou eens lekker van die wijn, jongen!
Wel Spaanse toch, he?!
AadG

Bericht door AadG »

Nee joh, dat zie je verkeerd.

Ze zijn op weg naar en terrein en die Defender rijdt er als sleepwagen achteraan.
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Ach .....het viel me zo op.....
Nee was niet spaans..... wel zuid amerikaans. Ook erg lekker :-)

Martin
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Ah ja ..dat is een goede verklaring.
Hulk

Bericht door Hulk »

Maak je niet druk, In de supermarkt doen ze hetzelfde.
Producten die eigenlijk te lang in de winkel liggen, bijna over datum zijn of niet goed verkocht worden zetten ze ook neer op die plek dat je er over struikelt.

de fotograaf heeft vast gedacht: ze rijden voorbij, ben ik dat kunststof ding het eerste kwijt.

Vico ( 110)
The_Dude

Bericht door The_Dude »

Hehe ik vind ze allemaal wel kewl alleen de freelander vind ik wat minder maar lelijk is die zeker niet

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Klopt de freelander ziet er opzich wel leuk uit.... maar dat doen ook veel van die japjes 4x4. Ik vindt el dat ze die appart moeten verkopen, samen met de mini ofzo..

Martin
marc

Bericht door marc »

Nog even en het logo veranderd, dan komen ze uit de jaguar fabrieken!
Ernst-jan130

Bericht door Ernst-jan130 »

ze zijn immers ook opgehouden met ontwerpen nadat de defender geboren was :+
Mike

Niet zeuren..

Bericht door Mike »

Ach jongens, waarom mag een auto fabrikant niet met een uitbreiding komen? Ik bedoel, Land Rover heeft 4, niet meer, niet minder voertuigen in zijn gamma. Hoeveel versies van die idiote Kadeath zijn er wel niet? Omdat er een beetje meer 'luxe' op zit wil niet zeggen dat het minder Land Rover is. Hetzelfde overkwam de Disco, die in zijn vroege versies bijzonder rampzlig was wat betrouwbaarheid bleek. Wat deed Land Rover? Gooiden 23 van die dingen in een Camel trophy. Gezeik afgelopen. De Freelander heeft net zo goed zijn werk gedaan in de G4 (en de laatste Camels) als welk ander Land Rover model. Goed, het heeft zijn tekort komingen, maar ze proberen in Solihull toch uiteindelijk een beetje brood op de plank te krijgen. Waarom zou een bedrijf niet een marktsegment niet aanspreken? Iedereen die tegenwoordig voor willekeurig bedrijf werkt weet donders goed dat als je niets verkoopt, je niets verdient, dus hartstikke falliet gaat op den duur. Dat zouden we toch liever niet hebben, toch? Ze hebben dus een marktsegment aangesproken met een verdomd goed product, die bijzonder goed verkoopt, waarvoor hulde! Voor het werkende volk die een werkende, betrouwbare voertuig willen hebben: de Defender. Voor diezelfde mensen die hetzelfde willen, maar dan met meer comfort: de Disco (of wel 'The Thinking mans Defender'). Voor de mensen die een off road Bentley willen die net zo goed is als de Defender in het terrein: De Range Rover. Voor mensen die niet (altijd) in het terrein hoeven te zijn, maar toch Land Rover willen: De Freelander. Niet iedereen heeft de behoefte om hun voertuigen tot het uiterste te hoeven gebruiken (ik heb diverse Impreza WRC's voor caravans gezien..), maar het is toch leuk om te weten dat het wel daartoe in staat is. Land Rover bouwt al een halve eeuw niets anders als uitstekende terrein voertuigen. Waarom zou deze anders moeten zijn?

Ik zat van de week toevallig naar een geparkeerde Freelander te kijken. Het viel me op dat de getrapte vorm van de Series en Defender terug te vinden is in de Freelander. Okay, die grote wipneus van 'm doet me een beetje denken aan een boot, maar de Freelander gaat gewoon met zijn tijd mee. Het weet anders wel wat zijn afkomst is. Niemand klaagt dat de Range Rover niet meer hetzelfde is, toch? Ik hoor ook niet dat de laatste model Disco ook geen Land Rover meer is. De Freelander is onterecht bestempeld als geen Land Rover omdat het nieuw is. Het is nieuw en vult een marktsegment. Mensen, dit is precies hetzelfde als wat de Disco moest doen 10 jaar geleden. Maar ja, wat de boer niet kent, vreet ie niet, toch? De freelander moet zich gewoon nog (onterecht) bewijzen, blijkbaar. Voor mij persoonlijk is het dus gewoon een Land Rover. Maar ja, dat is mijn mening.

Mensen, niet verkeerd opvatten, maar niet zeuren! Neem een keer een proefritje in zo'n ding. Als ie je dan niet bevalt, kraak 'm dan gerust af.

Groetjes

Mike & Bunny de 109.
Koene

Re: Niet zeuren..

Bericht door Koene »

Mike,

je hebt helemaal gelijk en wat je schrijft is helemaal waar, echter denk ik dan wij allemaal met de aanschaf van onze Land Rover`s ook een stukje Engels Land Rover chauvinisma hebben aan gekocht.
Een beetje een mentaliteit van als het goed is moet je het laten en niet willen veranderen omwille van de verandering.

Bovendien zijn we natuurlijk allemaal tegenstanders van auto`s waar we zelf niet meer mee aan de slag kunnen.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Plaats reactie