Welke olie in versnellingsbak LT77 15W40?
Welke olie in versnellingsbak LT77 15W40?
Hallo,
Ik heb deze vraag opgezocht in het orginele werkplaatshandboek, maar daar staat allen moeilijk mernamen en geen getalllen aangegeven.
In de andere versnellingsbakken van de 110 staat in het handboek aangegeven dat er gewone 15W40 in kan. Is dit ook zo voor de LT77? Ik had er bij 90'er olie ingedaan, omdat deze verder wel overal in moet (behalve de moter dan).
Wie weet raad?
Alvast bedankt
Guido
Ik heb deze vraag opgezocht in het orginele werkplaatshandboek, maar daar staat allen moeilijk mernamen en geen getalllen aangegeven.
In de andere versnellingsbakken van de 110 staat in het handboek aangegeven dat er gewone 15W40 in kan. Is dit ook zo voor de LT77? Ik had er bij 90'er olie ingedaan, omdat deze verder wel overal in moet (behalve de moter dan).
Wie weet raad?
Alvast bedankt
Guido
Re: Welke olie in versnellingsbak LT77 15W40?
Het betreft trouwens een 2,5 benzine 110 landrover. Ik heb even gezocht, maar de voorgeschreven olie uit het werkplaatshandboek is een olie voor automatische versnellingsbakken en komt volgens mij overeen met een 10W20 olie... Help. Nu weet ik echt niet meer wat erin kan...
15W40 is veel te dunne olie voor een versnellingsbak. In je tussenbak, versnellingsbak, fusee's en diffs gaat meestal W90 of 85W90 (dat zit er bij mij in).
!5W40 is echte motorolie, in nood als je echt niks anders hebt en je moet naar huis dan kan je het er wel inkiepen. 1977 is één serie III, daar heb ik nog wel een lijst van met welke olie waar moet...... maar die heb ik op papier. Die komt uit het werkplaatshandboek van een serie III die je zo online kan vinden.... Ik geef zo wel even een link.
Groet,
Martin
Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977 “El Toroâ€Â
[people.zeelandnet.nl]
!5W40 is echte motorolie, in nood als je echt niks anders hebt en je moet naar huis dan kan je het er wel inkiepen. 1977 is één serie III, daar heb ik nog wel een lijst van met welke olie waar moet...... maar die heb ik op papier. Die komt uit het werkplaatshandboek van een serie III die je zo online kan vinden.... Ik geef zo wel even een link.
Groet,
Martin
Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977 “El Toroâ€Â
[people.zeelandnet.nl]
Ik heb het nederlandstalig handboek serie III niet online gevonden...... ik heb het zelf wel in papiervorm...... Als je een fax hebt kan ik je de pagina's faxen morgen op mijn werk. Of anders kan ik je copien toesturen..... Of ik moet ze als jpg scannen en emailen....... Geef maar een gil of je interesse hebt... het zijn maar een paar pagina's. Het hele handboek is wat dikker...
Groet,
Martin
Groet,
Martin
Bedankt voor het aanbod. Maar het handboek voor een 110 heb ik zelf op papier, maar hierin staat toch echt voor een aantal versnellingsbakken gewone moterolie genoemd. Ik vindt dat zelf ook vreemd en daarom de vraag.
[beta.prikpagina.nl]
Zie deze link... Hier wordt ook gezegd dat in enkele bakken gewone moterolie gaat. Hoe zit het nu?
Zie deze link... Hier wordt ook gezegd dat in enkele bakken gewone moterolie gaat. Hoe zit het nu?
Ik heb het handboek voor een series III dus 88 en 109 en daar staat het niet in. Van een 90 en 110 weet ik het niet ...maar het lijkt me wel erg raar dat je motor olie met zo'n lage viscositeit in een versnellingsbak kan knikkeren.
Even afwachten tot een 110 expert online is die deze vraag kan beantwoorden...
Want wat ik niet weet ga ik niet over gissen wat het wel en niet kan zijn. Het lijkt me alleen hoogst onwaarschijnlijk.
Groet,
Martin
Even afwachten tot een 110 expert online is die deze vraag kan beantwoorden...
Want wat ik niet weet ga ik niet over gissen wat het wel en niet kan zijn. Het lijkt me alleen hoogst onwaarschijnlijk.
Groet,
Martin
In de versnellingsbak van jouw auto gaat ATF Dextron2 olie. Alleen in de versnellingsbak van een 110 met V8 motor gaat motorolie.
ATF Dextron2 .... klinkt moeilijk
Kan ik niet de 80W90 olie welke ik in de tussenbak, differentieels, swivvelhuis e.d. gebruik ook in de versnellingsbak gebruiken?
Is deze ATF Dextron2 gewoon te verkrijgen bij de auto-onderdelen handel?
Kan ik niet de 80W90 olie welke ik in de tussenbak, differentieels, swivvelhuis e.d. gebruik ook in de versnellingsbak gebruiken?
Is deze ATF Dextron2 gewoon te verkrijgen bij de auto-onderdelen handel?
LT77S versn bak MOET ATF dextron2, dit is olie voor de automatische versnellingsbak (de rooie olie)
Ik heb dan toch wel de LT77 bak eronder zitten. Dat is toch de "standaard" bak voor een 2.5 liter benzine 110? Het is geen automaat, maar er moet wel olie in voor automatische transmissie...??!
En let op dat je Dextron 2 (TWEE) gebruikt !
Voor verder olie tips (soort) kan je ook kijken op :
[www.kroon-oil.com]
De verdeel bak (transferbox) kan je als aternatief ook motorolie mengen met versnellingsbak olie, mij lijkt dat voornamelijk een noodmaatregel maar defensie gaf het als alternatief
Voor verder olie tips (soort) kan je ook kijken op :
[www.kroon-oil.com]
De verdeel bak (transferbox) kan je als aternatief ook motorolie mengen met versnellingsbak olie, mij lijkt dat voornamelijk een noodmaatregel maar defensie gaf het als alternatief
Ok. Ik ga direct kijken voor deze olie... Ik vervang maar meteen alles, want ik betwijfel of de vorige eigenaar de juiste olie heeft gebruikt.
Bedankt.
Guido
Bedankt.
Guido
Ah.. daar ging ik mis..... ik dacht dat je met lt77 een lightweight uit 77 bedoelde :-p
Foutje
Martin
Foutje
Martin
Guido,
In het Haynes werkplaatshandboek staan keurige tabellen waarin wordt uitgelegd welke olie in welk onderdeel moet.Zoals al eerder door jouzelf gemeld, de 85w90 olie is de juiste. Deze olie kan je inderdaad in bijna alle "'onderdelen"' gooien, behalve de motor.
succes!!
Paul k.
In het Haynes werkplaatshandboek staan keurige tabellen waarin wordt uitgelegd welke olie in welk onderdeel moet.Zoals al eerder door jouzelf gemeld, de 85w90 olie is de juiste. Deze olie kan je inderdaad in bijna alle "'onderdelen"' gooien, behalve de motor.
succes!!
Paul k.
Stop !! Eerst goed lezen !!
Beste Prikkers,
Doe jezelf en anderen een plezier en lees eerst de vraag goed vóórdat je antwoord geeft.
De vraag hier gaat over een 110 terwijl de meeste antwoorden die gegeven worden over een Series gaan.
Gelukkig reageert Frank Daams met het goede antwoord anders zou Guido inmiddels een kapotte versnellingbak hebben en ik neem aan dat niemand van de Prikkers dit op zijn geweten wil hebben.
Dus A.U.B. de vraag eerst goed lezen en daarna pas antwoord geven, als je twijfelt liever niet antwoorden dan het verkeerde antwoord geven (of er bij zetten dat je het niet zeker weet)
Bij voorbaat dank namens jullie zelf.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Doe jezelf en anderen een plezier en lees eerst de vraag goed vóórdat je antwoord geeft.
De vraag hier gaat over een 110 terwijl de meeste antwoorden die gegeven worden over een Series gaan.
Gelukkig reageert Frank Daams met het goede antwoord anders zou Guido inmiddels een kapotte versnellingbak hebben en ik neem aan dat niemand van de Prikkers dit op zijn geweten wil hebben.
Dus A.U.B. de vraag eerst goed lezen en daarna pas antwoord geven, als je twijfelt liever niet antwoorden dan het verkeerde antwoord geven (of er bij zetten dat je het niet zeker weet)
Bij voorbaat dank namens jullie zelf.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Re: Stop !! Eerst goed lezen !!
Daar heb je gelijk in......... daar ben ik schuldig aan. Normaal let ik wel wat beter op. Ik dacht in de haast snel te kunnen helpen maar vergat goed te lezen.
Groet,
Martin
Groet,
Martin
Maakt allemaal niets uit... Ik heb er nog geen olie ingedaan en ga nu opzoek naar de dexron 2.
Nu vergeet ik wel nooit meer wat erin moet.
Allemaal bedankt voor de moeite
Guido
Nu vergeet ik wel nooit meer wat erin moet.
Allemaal bedankt voor de moeite
Guido
Nog een tip niet klakkeloos alles geloven wat hier op het prikbord wat verteld.
Af en toe zit er onzuivere informatie tussen....
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Af en toe zit er onzuivere informatie tussen....
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]