Carburateur schoonmaken.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Guido

Carburateur schoonmaken.

Bericht door Guido »

Hallo,

mijn 2,5 l benzine moter loopt prima op gas (landrover 110). Gisteren kwam ik er net te laat achter dat het gas op was. Niet zo heel slim natuurlijk. Als zoites gebeurd sta je altijd op de meest onhandige plaatsen. In mijn geval op de vluchtstrook van de A2.
Ik dacht wel even gewoon op benzine over te schakelen, maar helaas. Uiteindelijk kreeg ook de wegenwacht hem niet aan het pruttelen. Dan maar slepen dus.
Op benzine loopt hij wel stationair, maar zodra ik aan het gaspedaal kom is het afgelopen. Een schoonmaakbeurt van de caburateur kan volgens de wegenwachter uitkomst bieden.
Wie heeft hier ervaring mee. ik heb nog nooit aan dit ding gesleuteld. Kan ik hem openen zonder de afstelling te wijzigen. Waar moet ik op letten.

Ik ben de laatste tijd regelmatig gebruik aan het maken van dit forum en zal mij komende week dan ook maar eens in het smoelenboek gaan voorstellen. Ik wacht nog even op een leuke foto van mijn laro.

Groeten en bedankt.

Guido
The_Dude

Re: Carburateur schoonmaken.

Bericht door The_Dude »

Er bestaat speciale cabrateur reiniger voor de rest zou ik de handboeken er eens op na slaan.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Marc Heijnen

Re: Carburateur schoonmaken.

Bericht door Marc Heijnen »

Beste guido
het kan ook zijn dat je zetel en naald versleten zijn cabrateurs doen niet erg lang dienst als je nooit op bezine rijd vanwege de smering die de naald en zetel nodig hebben.
Plaats reactie