kromme deur top

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bas Wit

kromme deur top

Bericht door Bas Wit »

Een of andere idioot heeft geprobeerd de deur van mijn series III ambulance te openen ('s nachts) en heeft daarbij de bovenkant van de deur ongeveer 4 cm omgebogen. Toen kwam hij er waarschijnlijk achter dat mijn schuifraampjes ook open konden. Er is niets weg, want er lag niets in, maar de deur klappert nu als een gek tijdens het rijden en het is niet echt prettig met oog op herhaling.

Nu was mijn vraag hoe ik dit weer recht krijg. Ik weet dat de bovenkant losgemaakt kan worden en de rest van de deur lijkt me vrij recht?

Iemand ervaring mee?
SIII 88

Re: kromme deur top

Bericht door SIII 88 »

Ik haal vaak het dak en ook de doortops van m'n auto af om 'cabrio' te rijden.
De doortops zitten met twee bouten aan de deur vast en kunnen er met sleutel 19 eenvoudig af gehaald worden.

Bij een deur zonder bekleding zie je ze zo zitten. Als je bekleding hebt aan de deuren dan zal dat eerst moeten worden gedemonteerd.

Groet en succes,
Marco
LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Bas,

hoogswaarschijnlijk is het plaatwerk van de deur waar de bouten van de tops doorheen lopen verbogen.
Voorzichtig en met beleid de bovenkant van de deur terug naar binnen buigen, de kans is groot dat ze daarna weer redelijk goed sluiten.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
sirmartin

Bericht door sirmartin »

@!#$ is dat dat andere niet van je auto af kunnen blijven. Ik had het de eerste dag dat ik mijn lightweight thuis had....... ene slot was gewoon defect, daar had ik een ander slot voor gehad en de bestuurderszijde hadden ze de eerste nacht al voor me opengebroken en gesloopt. Toen stond ie op een pleintje met huizen er om. Nu staat ie pal voor mijn deur.

Ik zou de deurtop loshalen en kijken wat er allemaal krom is en dan terugbuigen als dat mogenlijk is.

Groet,
Martin
Plaats reactie