Ik heb een Discovery 300TDI automaat uit 1994. Als ik optrek of op de autoweg wil versnellen, versnelt de Disco heel erg langzaam vergeleken met de V8 die ik hiervoor had. Ik weet dat een diesel langzaam op gang komt, maaaaaaaaaaar ik rij regelmatig in een VW LT TD die wellicht nog zwaarder is en geen grotere motorinhoud heeft maar wel zeer snel versnelt. Is mijn Turbo nu kapot of is dit voor Land Rover blijkbaar normaal?
Mvg
Roy
Turbo kapot of niets aan de hand?
Re: Turbo kapot of niets aan de hand?
roy,
wij hebben een landrover daar zeg je u tegen. een 127 uit 85. deze is in 90 uitgerust met een italiaanse zespitter turbo (VM 4.5L.). ongeveer 150 pk. hij trekt heerlijk maar als ik van nul naar hondert ga doe ik er zeker 20 seconden over. een turbodiesel vw houd ik dus zeker niet bij. ik weet niet precies hoe dit bij een disco zit maar met het gewicht van de auto en de inhoud van de motor is dus niet alles gezegd.
groeten stijn
wij hebben een landrover daar zeg je u tegen. een 127 uit 85. deze is in 90 uitgerust met een italiaanse zespitter turbo (VM 4.5L.). ongeveer 150 pk. hij trekt heerlijk maar als ik van nul naar hondert ga doe ik er zeker 20 seconden over. een turbodiesel vw houd ik dus zeker niet bij. ik weet niet precies hoe dit bij een disco zit maar met het gewicht van de auto en de inhoud van de motor is dus niet alles gezegd.
groeten stijn
Re: Turbo kapot of niets aan de hand?
een 300tdi is geen snelheids monster,en als je het zeker wil weten moet je de turbodruk meten tijdens het rijden,andere dingen zijn natuurlijk ook van belang,verstuivers enz.
Ad Gr.
Ad Gr.