compressor 12 Volt

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
eric

compressor 12 Volt

Bericht door eric »

Heeft iemand advies over een compressor op 12 volt om mijn banden op te pompen, hij moet wel tegen hoge omgevings temperaturen kunnen en alle vier de banden van 0,5 bar naar normale druk kunnen pompen, dit i.v.m. trip naar Afrika dit jaar.
Frans

Re: compressor 12 Volt

Bericht door Frans »

Hier al eens gekeken

[www.4x4cars.nl]

Ik weet niet wat voor iets het is, kwaliteit/prijs/duurzaamheid
musketier

Bericht door musketier »

naar de gegevens te zien, is dat wel een goede compressor.
Wat ik zeker weet, is dat de huis , tuin en keuken compressorts van de autozaak die verkocht wqorden tussen de 10 en 30 euro, NIET voldoen om zulke grote banden op te pompen.
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Eric,

Marco bood zeer goede compressoren op 12 volt aan via zijn website: www.defender110.tk
Ze stana er inmiddels niet meer op maar via zijn e-mailadres kun je waarschijnlijk wel meer info krijgen.

Succes,

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Peter Stroomberg

Bericht door Peter Stroomberg »

Het mooiste is een compressor op de motor aangesloten. Het overgrote deel van de 12v compressoren kunnen wel je banden oppomen, maar je moet er wel de tijd voor nemen!.
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Peter,

ben ik helemaal met je eens.
Maar ja, mijn mogelijkheden voor een PTO zijn er niet daar ik een Overdrive heb.
En eerlijk gezegt gebruik ik mijn overdrive vaker dan dat ik een PTO zou gebruiken.

Aad Koene,
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De 101 fc ambu's , en de 110's van Balast Nedam hebben een v-snaar aangedreven compressor met electrische koppeling, ook een optie.

Dennis B.
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Dennis,

mogelijk een optie voor de toekomst, eerst de buitenkant maar eens grondig aanpakken deze week.

Aad Koene,
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Ik hoop ook op nog een paar droge dagen, dan kan ik de buitenboel van de 101 afmaken (laatste schilderwerk).
Dan komen de remmen aan de beurt, de tweede (verstelbare) camera definitief monteren, en nog wat kleinere dingetjes, daarna is de RDW aan de beurt.

Dennis B.
AadG

Bericht door AadG »

camera ????????
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De 101 fc ambu heeft nagenoeg geen uitzicht naar achteren, en de rechter zijkant.
Om de andere campinggasten, en mede weggebruikers te sparen een dodehoek camera (al geplaatst achter een rechter zijruit) en achter op het dak komt de achteruitkijk camera (met een servo voor veraf/dichtbij).
Vandaar, dus.

Dennis B.
Disco

Bericht door Disco »

Aad wist dit wel wilde gewoon effe schjekke
Ps.Kijk een bij de firma Rho-Delta
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Welke van de Aad's (of is het Aaden?) wist wat wel, en wilde wat checken ?
Verwarrend, zullen wij er 1 een andere naam geven?

Dennis B.
martin swarte

Bericht door martin swarte »

Eric,

Ook ik ben op zoek naar een goede compressor (zonder voorraadtank) en stel de zelfde eisen als jij (vanwege zelfde gebruik). Wil je je bevindingen delen? Mogelijk kunnen we aanschaf van twee compressoren een korting bedingen.

vr gr Martin
Peter Stroomberg

ben de site even kwijt.Snaar aangdreven compressor: een olie gesmeerde Airco compressor uit een Pacer. Schijnt ook gebruikt te worden in oa Volvo's.
(York Compressor )

Bumber / sitebars ed gebruiken als opslag tank.
Pim

Bericht door Pim »

Karsten tenten verkoopt de Truckstar compressor 12V. Werkt prima, raakt niet overbelast. Je moet wel wat geduld hebben om je bandjes vol te krijgen.
Peter Stroomberg

[www.onboardair.com]
Plaats reactie