Daaag!
Ik ontdekte gisteren dat mijn motor te warm werd en dat het olielampje mooi rood ging branden.
Vervolgens gestopt en onder de motorkap gekeken.
Olie nagemeten en 'iets' bijgevuld, wat volgens mij niet echt nodig was en de startschakelaar op 1 gedraaid; kijken of ik de ventilator hoor draaien.
Geen kik!
Ik heb een turbo intercooler op mijn Nissan Laurel blok zitten met twee aparte radiatoren.
Op de grootste zitten twee ventilatoren die dus NIET werken en koud aanvoelden.
De radiator werkt wel, want het expansievat voor het koelsysteem voelde heet aan.
Wat is de reden dat die twee vinnen niet draaien?
Motortje word wel erg warm zo...
Tevens heb ik ineens vrij veel last van redelijk aanhoudende rookontwikkeling....
En als laatste; wanneer zou ik dat 'gasblikje' oliefilter moeten verwisselen?
Ik heb de auto in maart 03 gekocht, vervolgens 5000 km er mee gereden tot nu toe, en ik heb een reserve erbij gekregen.
Draai ik dat blikje er zo zonder gevaar vanaf en omwisselen of...?
Tevens is het blikje blauw onder het blok en de reserve oranje van kleur.
..ehh Help?
div. motorieke probleempjes
Re: div. motorieke probleempjes
Marco,
Helaas ben ik vandaag niet thuis, anders kunnen wij morgen wel even kijken.
De nieuwe oliefilter is waarschijnlijk van het merk FRAM, zo ja probeer hier dan een ander merk voor te vinden, de Fram filters zijn van dubieuse kwaliteit.
Het probleem ligt waarschijnlijk in het weigeren van het ventilator kontakt, deze zit meestal op of in de buurt van de radiator.
Het olielampje brandt misschien wel door de te warme, en dus te dunne motorolie (de oliekoeler krijgt ook niet genoeg koeling).
We bellen morgen wel.
Dennis B.
Helaas ben ik vandaag niet thuis, anders kunnen wij morgen wel even kijken.
De nieuwe oliefilter is waarschijnlijk van het merk FRAM, zo ja probeer hier dan een ander merk voor te vinden, de Fram filters zijn van dubieuse kwaliteit.
Het probleem ligt waarschijnlijk in het weigeren van het ventilator kontakt, deze zit meestal op of in de buurt van de radiator.
Het olielampje brandt misschien wel door de te warme, en dus te dunne motorolie (de oliekoeler krijgt ook niet genoeg koeling).
We bellen morgen wel.
Dennis B.