Zijruit 90 verwijderen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bouke

Zijruit 90 verwijderen

Bericht door Bouke »

Hoi,

Ik wil graag het schuif-zijruitje van mijn 90 vervangen. Volgens mijn Haynes manual is dit niets voor doe het zelfers. Weet iemand toch hoe dit toch moet?

Doeg Bouke
driver110

Re: Zijruit 90 verwijderen

Bericht door driver110 »

Dag Bouke,

Volgens mij is dat helemaal geen moeilijk klusje, hoor.
In het blad LandRoverOwners, nov 2002 op pagina 183, staat beschreven hoe je een raam plaatst.
Zoek het begin/ eind van het druk rubber op en peuter met een platte schroevedraaier het einde eruit.
Kijk hoe het als geheel in elkaar gezet is; misschien is er verschil in rubbers, vandaar, peuter het rubber verder los en lift je raam eruit.
Daarna haal je je rubber eruit en zit er een mooi gapend gat in je carroserie...
Wat ga je dan doen?
Waarom wil je trouwens je raam eruit hebben?
Je hebt wel minder licht in je wagentje en aan je rechterkant heb je minder zicht naar buiten toe.
Persoonlijk wil ik aan de rechterkant om bovenstaande redenen een raam gaan plaatsen.
Als je dus van jouw raam af wilt...

Ik hoor het wel van je,

Greetz DaMarco
AadG

Bericht door AadG »

Bouke, kan ik dat raam van je overnemen ?
Paul K.

Bericht door Paul K. »

Volgens mijn idee wil Bouke niet van zijn raam af, maar wil hij deze vervangen.
Bouke mocht je toch het geheel willen verwijderen, verkoop mij dan het frame waar het glas inzit. Ik bedoel dus niet het glasrubber, maar het frame bedoeld voor het schuifraam.
Groet,
Paul K.
Bouke

Bericht door Bouke »

Hoi,

OK Peuteren dus. Als dat niet lukt zal ik ook maar een back issu van LandRoverOwners, nov 2002 bestellen. Bedankt.

Ik ga mijn Landrover ombouwen naar grijs. Het glas ga ik dus vervangen voor iets geblideerds (weet nog niet wat), dus DaMarco, Aad en Paul ik denk dat ik voor julie niets kan betekenen.

Doeg.
Plaats reactie