Versnellingsbak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Arno

Versnellingsbak

Bericht door Arno »

Hallo wie kan mij helpen???????? Omdat ik een plaatje miste op mijn versnellingsbak NR 512237 Heb ik net de pook eraf gehaalt en dit plaatje erop gezet maar toen ik het spul weer in elkaar ging zetten merkte ik op dat er om de pook die in de versnellingsvormpjes gaat geen ring zat. Is dat normaal dat dat staal op staal is???????????????????? Ik hoop dat er iemand is die snel een antwoord hierop kan geven zodat ik dadt vandaag nog kan afwerken.

Alvast bedankt degene die met de oplossing komt.

Groetjes van de Blauwe LAndROver uit Weelde
Dennis101

Re: Versnellingsbak

Bericht door Dennis101 »

Er hoort inderdaad een rubber ring in de gleuf te liggen, maar de eerste pook waar hij nog in zit moet ik nog tegenkomen (heb er veel gezien).
Mijn advies: Inbouwen zonder rubber ring.

Dennis B.
Arno

Bericht door Arno »

OKE !!! bedankt Dennis ik ben blij dat er iemand is die dit ook kent en dus de oplossing geen rubbere ring. Was dit echter een rubbere o ring of een kunstof ring. En waar zo ik die toch ooit kunnen krijgen.

Groetjes van de Blauwe LAndROver uit Weelde (Arno)
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Het is een rubberen o-ring, behalve via de LR onderdelen leveranciers zou je het ook bij een loodgieter kunnen proberen.
Neem dan wel eerst even de maten op.

Dennis B.
Arno

Bericht door Arno »

OKE !!!!!!!!! Bedankt.
Peter Tönissen

Bericht door Peter Tönissen »

Ehhh, even nog een aanvulling. Deze ring is inderdaad van rubber maar van een rubbersoort die tegen olie en vet kan. Normale ringen bij de loodgieter zijn daar niet geschikt voor. Een maand rijden en het ringetje is opgelost.........Zouden er daarom zoveel LaRo's rijden zonder zo'n ring?? De ring die ik geplaatst heb zo'n drie jaar geleden is nog steeds in perfekte staat ondanks de vele kilometers.
Goede rubberen ringen die wel tegen vet kunnen kun je halen bij een gewone autozaak. Wel effe zeggen dat ie tegen olie/brandstof moet kunnen.
Trouwens; deze rubberen ring zit er om het irritante ratelen/trillen van je pook te vermijden/verminderen.

sukses
Peter
SIII 109
Plaats reactie