Hoi, de remmen van mijn landrover 90 (diesel/2.5 NA/1986) piepen behoorlijk. Nou heb ik begrepen dat je de remmen rgelmatig schoon moet maken. Kunnen jullie me misschien vertellen;
Hoe maak ik de remmen schoon (moeten alle wielen eraf?)
Voor en achter verschillen van systeem, kan iemand in lekentaal uitleggen hoe ze werken en welke er waarschijnlijk vuil zijn.
Kan het kwaad als ze piepen (de remmen bedoel ik; optrekken met piepende banden lijkt me niet te lukken).
Alvast dank! Stijn
remmen piepen
Re: remmen piepen
Ik maak de remmen iederekeer als ik het terrein in ben geweest schoon met (natuurlijk de wielen er af) remmenreiniger wel eerst de meeste modder met schroevendraaier er uit en dan drogen. Tevens even kijken naar steentjes die eerst verwijderen. Ook kunnen in de blokken steentjes zitten en die piepen ook. bij het weer plaatsen van de banden een klein kopervet op schroef delen dat geeft de volgende keer minder werk.
Jo Fo
Jo Fo
Re: remmen piepen, Handleiding 90/110
Kijk even op:
[users.skynet.be]
bij de Manuels LR.
Daar staan alle 90/110 handboeken.
Ik zou je aanraden alles op te slaan op je eigen computer (je weet nooit hoelang het nog beschikbaar blijft).
Succes
[users.skynet.be]
bij de Manuels LR.
Daar staan alle 90/110 handboeken.
Ik zou je aanraden alles op te slaan op je eigen computer (je weet nooit hoelang het nog beschikbaar blijft).
Succes
Re: remmen piepen
He hallo ik neem aan dat alleen de remmen voor piepen dit kun je voor komen door de remblokken te demonteren en op de achter zijde (ijzer kant) in te smeren met koper vet let wel op niet te veel. blijft hij peipen dan komt het voor dat de schijven spits zijn afgesleten (hart dikker dan buiten rand) als dat zo is is het tijd voor nieuwe.
En achter, trommels eraf en vet tussen de schoennen en de grond plaat (ronde plaat achterzijde). Zorg ook dat je alles ook goed schoon maakt.
de groeten
Bas
En achter, trommels eraf en vet tussen de schoennen en de grond plaat (ronde plaat achterzijde). Zorg ook dat je alles ook goed schoon maakt.
de groeten
Bas