Respect???

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ryan

Respect???

Bericht door Ryan »

De termostaat heb ik getest voor het monteren en die ging op de juiste temp open. Die is dus ok. Dat de meter/sensor niet helemaal ok is, is een goede optie. De termometer ligt dan ook klaar wanneer ik weer een langere rit ga maken, dus die houden we erin, wordt vervolgd. (Goed idee trouwens!)
En Peter, sorry joh, maar van die afvallige kritiek wordt ik soms een beetje verdrietig. Ik vind dit soort opmerkingen erg "easy to say" en bijzonder zinloos. Wanneer er geen respect zou zijn dan had ik deze auto niet uit de slopende handen "gered" van een Duitse teenager en gerestaureerd, zou ik me toch nooit druk hebben gemaakt om eindeloos te zoeken naar een originele achterbank (die na een jaar zoeken uiteindelijk gevonden werd via een oproep op een Engelse site, waar een Duitser op reageerde omdat die nog dacht zo'n bank te hebben liggen in het vakantiehuis van zijn moeder in Luxemburg...), was deze 6cyl met versleten lagers al lang vervangen voor een 150pk sterke FORD(!!!) motor van Johan en zouden de (tijdelijke!!!) koplampen van een SIII toch lekker in de spatborden blijven zitten omdat dat volgens onze RDW zo moet, ondanks dat dat niet origineel en dus (m.i.) respectloos is... So please, laten we het bij opbeurende reply's houden. Leest voor iedereen een stuk prettiger en voorkomt (hopelijk) onbedoelde diep schrijnende gevoelens...

Alle andere bedank ik hartelijk voor de reply's. Ga zeker termometeren en houd jullie op de hoogte.

En mochten jullie nog ergens een (eventueel reviseerbaar) 6cyl motor weten te staan... laat het me aub even weten.

Vriendelijke LR groeten,

Ryan
SII 109 Safari Station 6cyl 1968... still roling! Come on... Start!!!
Ryan

Re: Respect???

Bericht door Ryan »

Excuus, ging iets verkeerd, bovenstaande hoort thuis in draadje "Stijgt temp evenredig aan snelheid??? (6cyl)"

Wil hier geen discussie over starten.

Nogmaals excuus voor ongemak.

Greetings,

Ryan
Peter Tönissen

Re: Respect??? laatste reaktie

Bericht door Peter Tönissen »

Sorry, maar toch een korte reaktie hierop.
De strekking van mijn verhaal is : Rij niet te hard met een dergelijke oude motor, omdat je dan sneller dergelijke problemen kunt verwachten.
Het woord (gebrek aan) "respect" is misschien niet goed gekozen door mij, daarvoor mijn excuus. Was niet negatief bedoeld naar jouw. De meeste "oude LaRo" rijders hebben erg veel over voor hun auto. De boodschap was dus zeker opbouwend en als tip bedoeld.

groeten,
Peter
SIII 109
Ryan

(woestijn-)Zand erover, no hard feelings

Bericht door Ryan »

Excuus aanvaard Peter.

Ik reageerde wellicht ook iets tè... maar je raakte een gevoelige snaar daar.

(woestijn-)Zand erover, no hard feelings.

Laten we aub iets bewuster om gaan met "kritiek".

Cheers mate,

Ryan
Plaats reactie