Ik kijk me ogen uit op deze site en op het prikbord.
Mijn droomis al jaren om een Laro te kopen.
Het artikel op het prikbord `Wie helpt me overtuigen een laro te kopen` heeft mij een extra duw gegeven in de richting om toch snel een Laro aan te schaven.
Nu is de vraag welke en waarom en waarom niet?
Persoonlijk vind ik de Laro vanaf 1994/1995 met de aangepaste TDI motor het beste klinken of eventueel een TD5 maar bij de laatste kun je volgens mij weinig zelf sleuten aan de motor.
Daarbij komt, is het kosten verschil en kwaliteits verschil groot tussen een modernere Laro en een Klassieker?
Is het trouwens mogelijk het dak er af te halen van een hardtop of moet je dan toch echt een softtop kopen.
Wie OO Wie kan mij helpen.
Groet van een nieuwe laro rijder in spe.
Marc.
Welk model (bouwjaar) moet ik kopen
Re: Welk model (bouwjaar) moet ik kopen
Marc,
zoals vaker gezegd is hangt de keus af van wat je er mee wilt gaan doen en wat je te besteden hebt.
Ga je er veel kilometers mee maken en beschik je over voldoende budget dan kijk je richting Defender en moet je het met minder doen, sleutel je graag en geef je niet zo veel om comfort komen de Series in beeld.
De Td5 motor kun je zelf minder aan doen ivm de computerbesturing, tenzij je beschikking hebt over die apperatuur.
Op elke Land Rover (Series of Defender) past zowel een Hardtop als een Softtop en kan in een paar uur omgebouwd worden.
Succes met je keuze.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
zoals vaker gezegd is hangt de keus af van wat je er mee wilt gaan doen en wat je te besteden hebt.
Ga je er veel kilometers mee maken en beschik je over voldoende budget dan kijk je richting Defender en moet je het met minder doen, sleutel je graag en geef je niet zo veel om comfort komen de Series in beeld.
De Td5 motor kun je zelf minder aan doen ivm de computerbesturing, tenzij je beschikking hebt over die apperatuur.
Op elke Land Rover (Series of Defender) past zowel een Hardtop als een Softtop en kan in een paar uur omgebouwd worden.
Succes met je keuze.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Re: Welk model (bouwjaar) moet ik kopen
Een defender kap zit gemiddeld met een bout of 20 vast en kan dus verwijderd worden.
De deuren is een ander verhaal tegenwoordig zijn die uit een stuk en moet je dus op zoek naar oude(bv.militaire deuren),daar kan je wel de tops van af halen.
Uiteraard moet je dan wel een apparte softop kopen(en een apparte achterklep)
Td5 motoren zijn heel goed maar moeten onderhouden worden door een dealer.
De oudere 300/200 TDI hebben iets minder vermogen(111 pk) maar over het algemeen is dit ruim voldoende en aan deze motoren is vrij veel zelf te doen.
Bij Elephant zijn Allard intercoolers te koop kosten €1250(ex btw) winst 25pk
voorbeeld een nieuwe def 90TD5 met wegbanden komt minder ver in het terrein dan een serie 1 uit 1948 met de juiste banden (het is dus niet alleen maar motor vemogen.
Let goed op ga naar de side www.blubber.iwebland.com en dan naar autobedrijven hier staan bedrijven op die betrouwbaar zijn (en uiteraard ook de minder betrouwbare).
Ps laat nog wat weten
Gropeten Theo Kaufmann/Disco
De deuren is een ander verhaal tegenwoordig zijn die uit een stuk en moet je dus op zoek naar oude(bv.militaire deuren),daar kan je wel de tops van af halen.
Uiteraard moet je dan wel een apparte softop kopen(en een apparte achterklep)
Td5 motoren zijn heel goed maar moeten onderhouden worden door een dealer.
De oudere 300/200 TDI hebben iets minder vermogen(111 pk) maar over het algemeen is dit ruim voldoende en aan deze motoren is vrij veel zelf te doen.
Bij Elephant zijn Allard intercoolers te koop kosten €1250(ex btw) winst 25pk
voorbeeld een nieuwe def 90TD5 met wegbanden komt minder ver in het terrein dan een serie 1 uit 1948 met de juiste banden (het is dus niet alleen maar motor vemogen.
Let goed op ga naar de side www.blubber.iwebland.com en dan naar autobedrijven hier staan bedrijven op die betrouwbaar zijn (en uiteraard ook de minder betrouwbare).
Ps laat nog wat weten
Gropeten Theo Kaufmann/Disco
Re: Welk model (bouwjaar) moet ik kopen
Ik loop al enige jaren te kijken naar terreinauto's.
Lekker door (voor normale auto's onbegaanbaar) terrein rijden, het echte terrein rijden (lees: baggeren door blubber en tegen heuvels op rijden) en gewoon voor het leuk. Lekker stoer, hoog, veilig (alleen vrachtwagens kunnen nog bij je binnen rijden) de wegen domineren.
Alleen, wat ...... welke auto ?
Een paar jaar geleden had ik folders van een Suzuki Vitara in huis. Lekker grof, maar toch net weer niet te gek grof, modern. Verder keek ik toen niet. Keek alleen maar bij dealers in de etalage.
De Chevrolets en die andere amerikanen met de ronkende V8 motoren, lekker @!#$ geluid natuurlijk, maar wat zijn die bakken groot en duur !!
Ik liet het allemaal langs me heengaan, had oa. geen geld en de 'normale' personenauto maakte al rare geluiden zat.
Maar nu, een paar jaar later, zit ik nog steeds naar terreinauto's te kijken en door de schuld van (ar)Noud 109 kijk ik nu richting de Landrovers ipv de Suzuki's en Jeeps !
Ik vind dat ik zelf niet technisch ben, maar wel in staat ben om met een rollertje verf te knoeien en een paar bouten en moeren los en vast te draaien. Die om nu direct een Laro bij Ron van het terrein af te plukken en te gaan sleutelen ........
Als ik een wagen zou moeten kiezen dan zou ik gaan voor een 90 of 110 TD. Waarom ? lekker grof, redelijk moderne motor enzo.
Maar om te beginnen zou ik een lightweight nemen ! Schijnt simpel te zijn met het opknappen, niet (echt) duur, onderdelen zijn makkelijk te krijgen enzo.
Enne, als je het sleutelen en opknappen onder de knie heb en aan grote, duurdere, betere, glimmende, minder hard rokende en herrie makende Laro erbij gaat kopen, dan heb je altijd nog een lekkere ragger voor de deur staan.
Tenminste, dat is mijn idee ....... en misschien ook nog wel de route die ik (ooit) eens ga bewandelen.
Grtz,
Velde2 aka Jeroen
PS, niet de Jeroen van het smoelenboek.
Ik is echt iemand anders !!!
Lekker door (voor normale auto's onbegaanbaar) terrein rijden, het echte terrein rijden (lees: baggeren door blubber en tegen heuvels op rijden) en gewoon voor het leuk. Lekker stoer, hoog, veilig (alleen vrachtwagens kunnen nog bij je binnen rijden) de wegen domineren.
Alleen, wat ...... welke auto ?
Een paar jaar geleden had ik folders van een Suzuki Vitara in huis. Lekker grof, maar toch net weer niet te gek grof, modern. Verder keek ik toen niet. Keek alleen maar bij dealers in de etalage.
De Chevrolets en die andere amerikanen met de ronkende V8 motoren, lekker @!#$ geluid natuurlijk, maar wat zijn die bakken groot en duur !!
Ik liet het allemaal langs me heengaan, had oa. geen geld en de 'normale' personenauto maakte al rare geluiden zat.
Maar nu, een paar jaar later, zit ik nog steeds naar terreinauto's te kijken en door de schuld van (ar)Noud 109 kijk ik nu richting de Landrovers ipv de Suzuki's en Jeeps !
Ik vind dat ik zelf niet technisch ben, maar wel in staat ben om met een rollertje verf te knoeien en een paar bouten en moeren los en vast te draaien. Die om nu direct een Laro bij Ron van het terrein af te plukken en te gaan sleutelen ........
Als ik een wagen zou moeten kiezen dan zou ik gaan voor een 90 of 110 TD. Waarom ? lekker grof, redelijk moderne motor enzo.
Maar om te beginnen zou ik een lightweight nemen ! Schijnt simpel te zijn met het opknappen, niet (echt) duur, onderdelen zijn makkelijk te krijgen enzo.
Enne, als je het sleutelen en opknappen onder de knie heb en aan grote, duurdere, betere, glimmende, minder hard rokende en herrie makende Laro erbij gaat kopen, dan heb je altijd nog een lekkere ragger voor de deur staan.
Tenminste, dat is mijn idee ....... en misschien ook nog wel de route die ik (ooit) eens ga bewandelen.
Grtz,
Velde2 aka Jeroen
PS, niet de Jeroen van het smoelenboek.
Ik is echt iemand anders !!!