3 cilinder????

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Maarten B

3 cilinder????

Bericht door Maarten B »

Ik was niet helemaal tevreden over de manier waarop de 2,25 l benzinemotor in mijn Serie3 SWB liep, was nogal gehorig. Wilde gisteren de kleppen stellen en toen ik toch onder de motorkap aan het loeren was voor de gein maar eens een voor een de bougiekabels van de bougies getrokken en weer teruggeplaatst.

Wat mij daarbij opviel, en enigszins beangstigd, is dat bij drie cilinders het toerental duidelijk terugzakt, maar bij eentje niet.
Ondertussen is compressie gemeten (ivm evt doorslag koppakking) maar dat zit wel goed. Heeft ook vonk op de kabel en bougies uitwisselen maakt ook niet uit, blijft dezelfde cilinder.
Mijn idee is dat als deze ene cilinder niet zoveel terugzakt als de rest zonder kabel bevestigd, hij mischien ook wel (bijna) niets doet met kabel....

Iemand nog ideeen???, dan hoor ik het graag.

Greetz, Maarten
Aad Koene

Re: 3 cilinder????

Bericht door Aad Koene »

Maarten,

ik zou toch de kleppen eens stellen.
Als de in of uitlaatklep niet opent kan er ook geen nieuwe brandstof naar binnen.
Controleer ook de afstelling en het vonken van de bougie zelf eens.
Zonder vonk geen ontbranding.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Maarten B

Bericht door Maarten B »

De kleppen zijn gisteren opnieuw gesteld. Was wel nodig, maar het verhaal over die ene cilinder is daarmee niet verholpen helaas.
Ben wel van plan vandaag nieuwe bougies te kopen, kijken of dat scheelt.

Greetz, Maarten
janaart

Bericht door janaart »

Maarten,

Is de kabel van deze cilinder wel goed ?, dit kun je controleren door kabels te wisselen of een kabel te vervangen.

succes

Jan Aart
martin swarte

Bericht door martin swarte »

Je kunt zonder nieuwe te koepen natuurlijk ook bougies uitwisselen.
Martin
Maarten B

Bericht door Maarten B »

Bedankt voor jullie reacties. Zowel de kabel als de bougies heb ik onderling verwisseld, zonder merkbaar resultaat.

greetz, Maarten
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Maarten,

je meldde dat je een compressietest had laten doen, wat waren de waardes van de respectievelijke cilinders??

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Plaats reactie