Nogmaals Bouten en Moeren
Nogmaals Bouten en Moeren
Wie helpt???
=============================================
Hoi Prikkers,
In de manual van een RRC (CD vorm) worden o.a. bouten met een code aangegeven, b.v. BH506161 (bevestigingsbouten van de versnellingsbak aan de motor).
Maar nergens kan ik de afmetingen hiervan vinden, dus relatie codenummer en afmetingen. Bestaat er ergens een lijst of iets dergelijks waar je dit wel kan vinden?
Het is toch knap lastig als alles gedemonteerd is en je weet niet meer welke bout waar thuis hoort.
Groet,
Willem
=============================================
Hoi Prikkers,
In de manual van een RRC (CD vorm) worden o.a. bouten met een code aangegeven, b.v. BH506161 (bevestigingsbouten van de versnellingsbak aan de motor).
Maar nergens kan ik de afmetingen hiervan vinden, dus relatie codenummer en afmetingen. Bestaat er ergens een lijst of iets dergelijks waar je dit wel kan vinden?
Het is toch knap lastig als alles gedemonteerd is en je weet niet meer welke bout waar thuis hoort.
Groet,
Willem
Re: Nogmaals Bouten en Moeren
Willem,
Ik ben voor je aan het zoeken geweest, maar het ziet er niet naar uit dat er een relatie bestaat tussen de code voor een bout/moer en de afmetingen/specificaties. Er zit dus niet veel meer op dan één en ander te reconstrueren met behulp van de gedetailleerdere gegevens uit bijvoorbeeld een parts-catalogue in combinatie met een overhaul/repair manual (of betreffende section uit workshop repair manual).
Succes!
Arthur
Ik ben voor je aan het zoeken geweest, maar het ziet er niet naar uit dat er een relatie bestaat tussen de code voor een bout/moer en de afmetingen/specificaties. Er zit dus niet veel meer op dan één en ander te reconstrueren met behulp van de gedetailleerdere gegevens uit bijvoorbeeld een parts-catalogue in combinatie met een overhaul/repair manual (of betreffende section uit workshop repair manual).
Succes!
Arthur
Willem.
Het is altijd een puzzeltje om de juiste bouten weer terug te vinden maar als je even kijkt hoe lang ze mogen zijn en telt hoeveel je er nodig hebt voor een bepaalde bevestiging hebt moet je er wel uit komen.
Ik zelf gooi ook altijd alles in een grote bak om alles lekker schoon te maken.
Het is makkelijker (voor mij ) als een sudoku puzzel als je even zoekt moet je er zo uit komen.
Sterkte groet Willem
Het is altijd een puzzeltje om de juiste bouten weer terug te vinden maar als je even kijkt hoe lang ze mogen zijn en telt hoeveel je er nodig hebt voor een bepaalde bevestiging hebt moet je er wel uit komen.
Ik zelf gooi ook altijd alles in een grote bak om alles lekker schoon te maken.
Het is makkelijker (voor mij ) als een sudoku puzzel als je even zoekt moet je er zo uit komen.
Sterkte groet Willem
Het blijft dus opletten e puzzelen. Al denk ik nog steeds dat er "ergens" zo'n lijst
moet zijn, immers hoe doen ze het anders in de fabriek?
In ieder geval bedankt voor de reacties.
groet,
Willem
moet zijn, immers hoe doen ze het anders in de fabriek?
In ieder geval bedankt voor de reacties.
groet,
Willem
Wellicht het je hier iets aan:
cPath=3500_3505&products_id=26681&osCsid=c34c96e7eb5724dd507552a4328d4506
Gewoon het door jou opgegeven nummer in google ingegeven.
Apke
cPath=3500_3505&products_id=26681&osCsid=c34c96e7eb5724dd507552a4328d4506
Gewoon het door jou opgegeven nummer in google ingegeven.
Apke
Hmmm nogmaals, maar nu de hele link.
[cgi.heuten.com]
Apke
[cgi.heuten.com]
Apke
Apke,
Super, dat kan ik ook goed gebruiken.
Ik ga direkt verschillende originele bouten bestellen.
Herman,
Super, dat kan ik ook goed gebruiken.
Ik ga direkt verschillende originele bouten bestellen.
Herman,
Ik ben nog even wat verder doorgegaan met zoeken en heb op de site van Rimmer brothers, www.rimmerbros.co.uk, en compleet overzicht gevonden van bouten, moeren en alles wat je erbij kan bedenken. Dit overzicht staat in de triumph TR6 sectie, afdeling nuts&bolts
volledige link
[www.rimmerbros.co.uk]
Toch weer wat geleerd. Overigens hebben we nu wel de codes, maar enige logica kan ik er nog niet in herkennen.
Arthur
volledige link
[www.rimmerbros.co.uk]
Toch weer wat geleerd. Overigens hebben we nu wel de codes, maar enige logica kan ik er nog niet in herkennen.
Arthur