Warme motor

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Richard

Warme motor

Bericht door Richard »

Hoi,

Een tijdje geleden heb ik een 2.5d n/a in een serie III 88 gebouwd, dit gaat als de brandweer maar het water temperatuur metertje zit net niet tegen het rode aan. En nu zit ik steeds met een angstig gezicht naar de meter te kijken van hij zal toch niet verder oplopen.
Bij de ombouw heb ik de originele serie radiateur gebruikt, kan dit de oorzaak zijn of is alleen een andere thermostaat voldoende.

Alvast bedankt voor de reactie`s,

Richard
Paul KampeerRover + SI

Re: Warme motor

Bericht door Paul KampeerRover + SI »

Ik vermoed dat de sensor en de temp. meter elkaar niet "herkennen"Dit probleem doet zich ook voor bij ombouw van 2.5 n/a naar 200(disco) tdi.
Truukje, naar de 1e de beste landbouwmechanisatiezaak en een mechanisch metertje met sensor kopen. Deze in het koelsysteem monteren en klaar is kees.
Ik ga er van uit dat alle andere mogelijkheden al bekeken zijn als:
- defecte thermostaat
- vervuilde radiateur
- slecht werkende waterpomp
- etc. etc.

gr. Paul
Richard

Bericht door Richard »

Hoi Paul,

Ik heb de senseor van de 2.25 over geplaatst op de 2.5 wnat anders herkennen ze elkaar inderdaad niet. Radiateur is schoon en de pomp werkt goed.

Groet,

Richard
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

is het inspuitmoment ook gecontroleerd?

grtn

Roland @ work
paulus

Bericht door paulus »

is de bedrijfstemperatuur van de 2,5 niet hoger?
wat ook mogelijk is is een defecte stabilisator van de meters.
deze moet stabiel , ik dacht 10 volt leveren aan de temp en feul meter.
als de 2,5 sensor past zou ik die monteren en kijken wat die doet.
meet gewoon eens met een thermo bij de radiateurdop, dan weet je de werkelijke temp.
bij mij stond de meter ook tegen rood terwijl de werkelijke temp slechts 68 grdn was!!

paul
Plaats reactie