ja daar is die weer met een denk/weet vraag
beste sleutelaars wie heeft er ervaring of misschien kan het geheel niet met het vervangen van de achteras van een lr 110 uit 85 door een r.r
ik wacht af
alvast bedankt voor de medewerking
martijn
110 achter as verv door landrover achteras
Re: 110 achter as verv door landrover achteras
... want dan heb je natuurlijk mooi schijfremmetjes achter....
Leuk bedacht, het probleem is alleen dat de achteras van een 110 langer is dan van een RR. de propshaft wordt dus te kort.
Het schijnt op de één of andere manier wel op te lossen te zijn, maar echt eenvoudig is het niet.
gr, Chris
www.opwielen.nl
Leuk bedacht, het probleem is alleen dat de achteras van een 110 langer is dan van een RR. de propshaft wordt dus te kort.
Het schijnt op de één of andere manier wel op te lossen te zijn, maar echt eenvoudig is het niet.
gr, Chris
www.opwielen.nl
Re: 110 achter as verv door landrover achteras
Je kan wel je aandrijfas verlengen dan...
Re: 110 achter as verv door landrover achteras
Je kan beter een achteras van een Disco II of RR P38 nemen. Die hebben een 4 pinion diff ipv 2 pinion. Dit is sterker. Als het zo goed zou kunnen, had LR er geen Salisbury onder geschroeft, maar een RRC of 90 (Rover) achteras. Tijdens het TD5 tijdperk is de Salisbury achteras van de 110 vervangen door het type achteras van de Disco II. Deze assen zijn vast wel te vinden op de sloop. Het diff is wel langer dan van een RRC as. Maar of het net zolang is als de Salisbury, weet ik niet. In ieder geval is er een propshaft voor te vinden, want die zit ook onder de laatste Defender 110.
Groet,
Adriaan
Groet,
Adriaan