achterlichten doen het niet meer ???

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
greenmarine

achterlichten doen het niet meer ???

Bericht door greenmarine »

Omdat mijn nummerbord verlichting het niet meer deed,zou ik vanmiddag dit lampje even gaan vervangen.
Na het kapje en het lampje te hebben verwijderd,leek dit lampje na inspectie helemaal niet stuk,dus terug plaatsen maar weer.
En inderdaad hij deed het weer,althans even.
Want na 2 keer knipperen stopte hij weer met branden,maar dit was nu niet het enige..... mijn bijde achtelichten deden het nu ook ineens niet meer.
Wie weet wat dit kan zijn????? de richting aanwijzers doen het overigens wel normaal.
Zekeringen heb ik al na gekeken,en hier lijkt niets mee aan de hand,al kan ik overigens geen zekering vinden voor het achtelichten circuit.
Graag jullie mening.Het gaat om een 110 ex-mariniers 2.5 na '86( 24 volt)

groet Jan.T
Koko

Re: achterlichten doen het niet meer ???

Bericht door Koko »

Vaak is het gewoon een kwestie van slechte aansluiting of wat roest/groene corrosie op de aansluitingen. Dan werkt het lampje eerst, draai je'm er uit en weer terug, doet ie het niet... om helemaal gek van te worden. Helpt nog wel eens om met een klein schroevendraaiertje en schuurpapier de contacten schoon te maken.
anton @ dietert

Re: achterlichten doen het niet meer ???

Bericht door anton @ dietert »

dat had ik ook .Kijk even of de plusjes van de nummerplaatverlichting niet de min oftewel de rand van het voetje van de lampjes raken .Je ziet dat niet duidelijk maar het zit vlak bij elkaar .En raken ze dan doet de hele zaak het niet :Bij een 300tdi is links stadslicht en links achter gezekerd en daar valt ook de nummerplaat verlichting onder Groet anton § dietert die donderdag naar noorwegen gaan voor 12 dagen
Plaats reactie