watertemperatuurmeter SIII?
watertemperatuurmeter SIII?
Wie weet wat hier aan hoort te zitten en of ik het nog kan gebruiken zo? Kan ik bv de kabel er aan vastsolderen?
Het is mijn watertemperatuurmeter SIII die het niet meer deed. Niet zo raar want er zat dus niets meer aan vast.
Het is mijn watertemperatuurmeter SIII die het niet meer deed. Niet zo raar want er zat dus niets meer aan vast.
Re: watertemperatuurmeter SIII?
Dit is een capillair temperatuurmeter uit een S2a en deze hoort niet bij jouw auto.
De aansluiting is een heel dun met vloeistofgevuld pijpje die dan naar de vloeistofgevulde temperatuuropnemer gaat.
Door het bij opwarming uitzetten van de vloeistof in de opnemer zal de vloeistof uitzetten. Aangezien het pijpje een zeer dunne binnendiameter (en daardoor inhoud) heeft in verhouding tot de opnemer zal de Bourdonbuis in het metertje een wijzer kunnen bedienen en de temperatuur aanwijzen.
Meter, pijpje en opnemer vormen een geheel, hier heb je dus niets meer aan.
Het handige van zo'n capillair meter is dat hij zonder electriciteit werkt en in het algemeen veel nauwkeuriger werkt als de latere metingen met weerstandselement.
De kostprijs is echter hoger en het systeem is kwetsbaarder, waardoor later toch voor een meting met weerstandselement is gekozen.
Dennis B.
De aansluiting is een heel dun met vloeistofgevuld pijpje die dan naar de vloeistofgevulde temperatuuropnemer gaat.
Door het bij opwarming uitzetten van de vloeistof in de opnemer zal de vloeistof uitzetten. Aangezien het pijpje een zeer dunne binnendiameter (en daardoor inhoud) heeft in verhouding tot de opnemer zal de Bourdonbuis in het metertje een wijzer kunnen bedienen en de temperatuur aanwijzen.
Meter, pijpje en opnemer vormen een geheel, hier heb je dus niets meer aan.
Het handige van zo'n capillair meter is dat hij zonder electriciteit werkt en in het algemeen veel nauwkeuriger werkt als de latere metingen met weerstandselement.
De kostprijs is echter hoger en het systeem is kwetsbaarder, waardoor later toch voor een meting met weerstandselement is gekozen.
Dennis B.
mijn S3 (1975) heeft deze meter ook.weet je zeker dat dit 2a is?
gr Cees
gr Cees
Dat weet ik zeker, zelfs de latere S2a had al een meting met weerstandselement en een capillair meting komt ook niet in de optie lijst voor.
Het laatste Land Rover model met capillair meting was de 101.
Dennis B.
Het laatste Land Rover model met capillair meting was de 101.
Dennis B.
Ok Dennis, bedankt. Dan ga ik op zoek naar een SIII systeem. Vooral de meter want de sensor heeft een stroomaansluiting en zal dan al wel SIII zijn?
Ik dacht al een klein buisje te zien. Deze meter kan ik dus wegggooien nu zijn aanhechting afgebroken is.
Ik dacht al een klein buisje te zien. Deze meter kan ik dus wegggooien nu zijn aanhechting afgebroken is.
niet weggooien, zo,n meter is prima te reviseren
misschien dat je er een ander blij mee kan maken.
reviseren kan bijvoorbeeld bij info instruments in hazeldonk breda
voor een kleine 100 eur is ie weer perfect! met schoon metertje en nieuwe buis er aan.
misschien dat je er een ander blij mee kan maken.
reviseren kan bijvoorbeeld bij info instruments in hazeldonk breda
voor een kleine 100 eur is ie weer perfect! met schoon metertje en nieuwe buis er aan.