gewicht gastank, welke veren?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bouke

gewicht gastank, welke veren?

Bericht door Bouke »

Hoi,

Ik heb er net een SIIA 88'' stawag bij gekocht. Er zit tegen het rugschot tussen de wielkasten een gastank ingebouwd, in dwars richting. Niet een heel grote tank dus. De auto staat nogal achterover, doorgezakt aan de achterkant. Ik vind dit geen gezicht moet minimaal even hoog als voor staan of wat hoger.

-Heeft het gewicht van de tank echt zoveel invloed op de hoogte van de acherkant?
-Zal nieuwe standaard OEM veren het probleem voldoende verhelpen?
-Moeten het HD veren worden? liefer niet eigenlijk
-Of is parabool veren de enige oplossing?

Als iemand tip of tricks weet om mijn SIIA een but-lift te geven hoor ik het graag.

Groeten Bouke

Defender 110, SIIA en nu nog een SIIA
Stukje Nostalgie

Re: gewicht gastank, welke veren?

Bericht door Stukje Nostalgie »

Rij eerst de tank eens leeg en vergelijk met je de andere SIIa. Komt het doorhangen door het gewicht denk dan aan andere veren, wanneer het slijtage is zou je als budget oplossing kunnnen compenseren door de shackles van de achterveren te verlengen.
Axel Visser

Re: gewicht gastank, welke veren?

Bericht door Axel Visser »

Ik heb een SIII met gastank (tot vorige week ook nog achter het tussenschot, nu rechtsachterin), en deze tank weegt leeg ongeveer 15 Kg (met bevestigings beugels etc) en vol 45 kg meer. Bij mij is het niet te merken dat hij verplaatst is, en ook niet of hij vol of leeg is. Ook hangt de auto niet achterover (standaard veren). Ik denk dus dat je slappe veren hebt....
Plaats reactie