Beste mensen,
Volgende week ga ik naar op vacantie en de bestemming is voormalig Oost-Duitsland omgeving Dresden. Nu vroeg ik me af of je kaarten hebt met 'onverharde paden' en zo. Of wellicht internet pagina's. Zodat je mooie stukjes duitland tegen komt. Heb verschillende zoekmachines geprobeerd (4x4 + routes +Duitsland o.a.). Maar tot op heden nog niets gevonden.
Wie weet iets?
En dank voor de reacties over de uiltaat, ga morgen een haakse slijper kopen (heerlijk om gereedschap te moéten kopen...) en de demper ophalen.
Na de vacantie hoop ik wat foto's te hebben van mijn blauw/witte LandRover 109 met daktent voor in het smoelenboek!
Vrgr Gerben
4x4 in Oost-Duitsland
Re: 4x4 in Oost-Duitsland
Als ik goed ben ingelicht mag je in Duitsland nog niet ruiken
aan een onverhardt weggetje (net als België), alhoewel de
eventuele controle daarop bij de Ossies nog wel eens
mee kon vallen.
Vandaar dat veel Duitse 4x4 evenementen in afgravingsputten
worden gehouden en dat enkele Duitse-clubs een eigen
Kiesgrube hebben.
Ik zou voor de zekerheid nog even navragen of die onverharde
wegen openbaar zijn of niet.
aan een onverhardt weggetje (net als België), alhoewel de
eventuele controle daarop bij de Ossies nog wel eens
mee kon vallen.
Vandaar dat veel Duitse 4x4 evenementen in afgravingsputten
worden gehouden en dat enkele Duitse-clubs een eigen
Kiesgrube hebben.
Ik zou voor de zekerheid nog even navragen of die onverharde
wegen openbaar zijn of niet.
John,
je hebt een goede neus, onze toezichthoudende oosterburen willen niets van auto`s naast de verharding weten.
Van een kennis uit Noord-Duitsland weet ik dat daar zeer streng gecontroleerd wordt en dat de pakkans vrij groot is omdat de Duitse Politie zeer gedreven is in de uitvoering van haar taken.
Dus Gerben, bedenk je zelf een keer of tien voordat je in Duitsland de verharde weg verlaat.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
je hebt een goede neus, onze toezichthoudende oosterburen willen niets van auto`s naast de verharding weten.
Van een kennis uit Noord-Duitsland weet ik dat daar zeer streng gecontroleerd wordt en dat de pakkans vrij groot is omdat de Duitse Politie zeer gedreven is in de uitvoering van haar taken.
Dus Gerben, bedenk je zelf een keer of tien voordat je in Duitsland de verharde weg verlaat.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Er zit wel een leuk terreintje waar je kunt terreinrijden en kamperen in Karenz.
Groetjes,
Anneke
Groetjes,
Anneke
Oei....
Dan is het toch maar goed dat ik het even vraag...
Dank voor de waarschuwingen!
Gerben
Dan maar naar Karenz...
Dan is het toch maar goed dat ik het even vraag...
Dank voor de waarschuwingen!
Gerben
Dan maar naar Karenz...