winterbanden ja of nee??????

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan

winterbanden ja of nee??????

Bericht door Jan »

Ik heb pas een discovery gekocht en zit nu met een vraag:
Hebben winterbanden nut, op mijn Discovery ?
Zo ja, dan zou ik graag advies krijgen welk merk het beste is.

Bij voorbaat dank,

Jan.
The_dude

Re: winterbanden ja of nee??????

Bericht door The_dude »

Zit de letter R in de maand dan winterbanden is de leus van gizlaved winterbanden.
Winterbanden zijn gemaakt voor nat en vochtig weer.
En de resultaten van winterbanden bij wintersweer zijn echt super, kan het wel vertellen maar dat schiet niet echt op. Je zou het eigenlijk eens moeten ervaren.
Ga eens bij de bandenboer langs die kan je er alles over vertellen.
Als je ze nu gebruikt dan slijten ze veel harder als in de winter, en dat is zonde.
Dus tijd voor een setje extra velgen en zomerbanden.
Mijn bandenboer levert volgens mij meestal gizlaved banden(aan de posters te zien).

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Hoi Jan,

Ik heb voor bieide auto's een set winterbanden staan en ik zweer er bij je markt als de temp. onder de 7 graden komt echt verschil. Ook in de modder hebben ze meer grip door een hoger lossend vermogen. Het klop dat als je met dit weer rond gaat rijden over het asfalt dan vliegen ze er doorheen, zo als Martijn al zei.

Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5 D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Het verschil tussen zomerbanden en winterbanden is bij "normale" personenwagen vrij spectaculair.
Bij een Disco met 50/50 banden zal dit verschil een stuk minder zijn.
Vroeger had ik een Lada Niva (ook permanente 4wd) met een extra set Michelin XC4 m+s banden, deze voldeden erg goed in de sneeuw, het verschil met de standaard banden was in de sneeuw niet zo groot.

Dennis B.
Plaats reactie